دیدار اتمر با رییس جمهور قرقزستان در بشکک

© Photo / دفتر اتمردیدار اتمر با رییس جمهور قرقزستان در بشکک
دیدار اتمر با رییس جمهور قرقزستان در بشکک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: محمدحنیف اتمر مشاور امنیت ملی اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، در سفری به قرقزستان با الماس بیک‌اتمبایف رییس جمهور آن کشور در بشکک پایتخت آن کشور دیدار و گفتگو کرده است.

مبارزه با تروریزم، چگونگی تطبیق پروژه‌های مهم اقتصادی منطقه‌یی، گسترش همکاری‌های سیاسی و اقتصادی محور اصلی گفتگوهای آقای اتمر با رییس جمهور قرقزستان بوده است.

آقای اتمر در دیدار از گسترش فعالیت‌های تروریستی در کشورهای منطقه ابراز نگرانی کرده می‌گوید که از بین ریشه تروریزم نیازمند اقدامات هماهنگ و مشترک کشورهای منطقه است.

مشاور امنیت ملی اشرف‌غنی همچنین گفته که دولت افغانستان برای تطبیق پروژه «کاسا یک‌هزار» آمادگی کامل دارد. وی ابراز امیدواری کرده که قرقزستان و دیگر کشورهای شامل این پروژه نیز آمادگی لازم برای آغاز به کار این پروژه‌ را داشته باشند.

در همین‌حال،‌ رییس جمهور قرقزستان می‌‌گوید که کشورش برای تطبیق پروژه‌های منطقوی که در آن سهم دارد، آمادگی لازم گرفته است.
حنیف اتمر بنابه دعوت رسمی هتمای قرقزستانی خود به بشکک رفته است. قرار است وی روز جمعه با شماری از مقام‌های امنیتی قرقزستان نیز دیدار و گفتگو داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала