غنی: تهدید واکسیناتوران در حقیقت تهدید فرزندان خود ماست

© Sputnik / Ramil Sadikov /  مراجعه به بانک تصاویر اشرف غنی
اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، می‌گوید کسانی که واکسیناتوران را مورد تهدید قرار دهند، به مفهوم تحت کردن فرزندان مردم این کشور است.

آقای غنی که صبح امروز از طریق ویدیو کنفرانس در مرکز ملی توحید با والیان تمام ولایات صحبت می‌کرد، افزود که مسوولان محلی مسوولیت دارند تا در راستای تطبیق کمپاین ملی محو پولیو با نهادهای تطبیق کننده همکاری کنند.

اشرف‌غنی گفت که واکسیناتوران مانند نیروهای امنیتی زندگی کودکان را نجات می‌دهند و کسانی که آنان را مورد تهدید قرار دهند، در حقیقت فرزندان خودشان را تهدید می‌کنند. 

در همین‌حال، داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه می‌گوید که به منظور محو پولیو در مرکز و ولسوالی‌های تمام ولایات کشور کمیته‌های مشترک را ایجاد کرده است. وی افزود که برعلاوه وزارت خانه‌های دیگر و ادارات ولایتی، نقش و همکاری مردم، علمای دینی و جامعه مدنی در این روند مهم است.

وزیر صحت عامه افزود که مرکز ملی عملیاتی اضطراری برای محو پولیو در چوکات وزارت صحت عامه تشکیل شده و همچنان سه مرکز اضطراری عملیاتی برای محو پولیو در زون‌های جنوب، شرق و غرب که خطر بالای گردش ویروس وحشی پولیو را دارند، ساخته شده که ارتباط مستقیم با مرکز عملیاتی ملی کابل دارند.

وی تاکید کرد که بر علاوه این مراکز، پنج مرکز انسجام پولیو در ولایت‌های کندهار، هلمند، فراه، ننگرهار و کنر  که بیشتر در خطر گردش ویروس پولیو قرار دارند تاسیس گردیده است.

افغانستان از جمله کشورهایی است که تاهنوز بیماری پولیو در آن وجود دارد. این بیماری در پاکستان و نایجریا نیز نابود نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала