پاکستان از دوستی هند با افغانستان می هراسد

© Photo / ارگهند از دیدگاه افغان‌ها
هند از دیدگاه افغان‌ها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افغانستان باید خودش دوستانش را تعیین نماید

ادعای پاکستان دربارۀ سازمان دهی حملات هراس افگنانه از سوی استخبارات هند با استفاده از خاک افغانستان با واکنش تند کابل روبه روشده است.
هرچند فرماندهان بلند پایۀ نظامی پاکستان ادعا می‎کنند که تهدید هراس افگنی در پاکستان، از سوی سازمان های استخبارات هند از خاک افغانستان سازمان دهی می‎شوند، اما کابل این ادعا را بی بنیاد می‌داند.
حکومت افغانستان می‎گوید که پاکستان هرگز در سیاست هایش صادق نبوده است و هیچ کشوری از افغانستان در برابر کشوری دیگری نمی تواند استفاده کند.
امید میثم، معاون سخنگوی ریاست اجرائیه در جواب این ادعای پاکستان چنین می‌گوید: "پاکستان و افغانستان هر دو قربانی فعالیت‌های تروریستی می‎باشد. حکومت افغانستان بارها از پاکستان خواسته است تا در کنار مردم و دولت افغانستان بایستند تا یک مبارزه مشترک و صادقانه بر علیه تروریزم در منطقه شکل بگیرد."

Боевики ДАИШ в Ираке - اسپوتنیک افغانستان
جنگ نظامیان پاکستان زیر پرچم داعش

رهبران برخی از احزاب سیاسی در کشور می‌گویند که پاکستان از دوستی هند با افغانستان می هراسد.
نورالحق احدی، رئیس حزب افغانستان نوین در زمینه چنین می‎گوید: "افغانستان باید خودش دوستانش را تعیین نماید، هیچ کس دیگر گفته نمی‎تواند که افغانستان با کی می‎تواند دوست باشد و با کی نمی‎تواند."
به باور آگاهان، پاکستان در آتشی می‎سوزد، که نتیجۀ سیاست‎های غلط سیاست گزاران این کشور است.
شریف حنیفی، آگاه امور سیاسی در باره سیاست‎های دوگانه پاکستان چنین می‎گوید: "چاه کن در چاه است. بدبختانه نتایج تمام فعالیت‌های تروریستی پاکستان در منطقه یک بار دیگر بالای خودش تحمیل می شود."
به گزارش طلوع نیوز باورها براین استند که دورویی‌های پاکستان درجنگ با هراس افگنی و مداخله‌اش درامور داخی افغانستان در این اواخربه جامعۀ جهانی روشن تر شده است و از همین رو نظامیان این کشور تلاش می‌روزند با چنین اظهاراتی خاک به چشم جهانیان بزنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала