افغانستان خواستار تحویل دهی رایگان هلیکوپتر از روسیه برای مبارزه با داعش شد

© Sputnik / Vladimir AstapkovichВертолеты Ми-8 на всероссийском этапе международного конкурса "Авиадартс-2015"
Вертолеты Ми-8 на всероссийском этапе международного конкурса Авиадартс-2015 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک منبع از مجلس سیاست خارجی افغانستان گزارش داده است، که افغانستان خواستار تامین کمک نظامی بلاعوض از روسیه برای مبارزه با سازمان تروریستی "دولت اسلامی" شده است. این منبع می افزاید مخصوصا دولت افغانستان از روسیه می خواهد که هلیکوپترهای Mi-35 جنگی را به طور رایگان به دولت افغانستان بدهد.

روزنامه ایزوستیا می نویسد، نظر به برنامه کابل آنها می خواهند براساس کمک مالی و رایگان این سلاح های پیشرفته را روسیه  تحویل آن کشور کند. اما روسیه تنها بر اساس تجاری خواهان مذاکره می باشد.

منبع گفت:- "اگر اتحاد نیروهای نظامی "طالبان و داعش" صورت گرفته باشد این برای نیروهای افغانستان و قوای ایالات متحده امریکا بسیار بد خواهد شد و سبب می شود که خطر تمام آسیای مرکزی را تهدید کند. پیش از این ارتش افغانستان می توانست بالای گروه های مخالف که به شکل پراگنده بودند پیروز شوند اما حالا رسیدن به این هدف کمتر قابل دسترسی می باشد. مسکو علاقمندی زیادی در ثبات منطقه دارد و بنابر این کابل در این مورد حق دارد از دوستان خود کمک بخواهد. در اینجا صحبت از عملیات نظامی نیست. حداقل کاری که روسیه می تواند ارائه کمک های نظامی می باشد".

پیش از این گزارش در رسانه ها پخش شده بود که دو سازمان تروریستی به شکل مخفیانه و غیر رسمی به منظور مقابله و جنگ موثر با نیروهای افغانستان و امریکایی پیمان آتش بس امضا کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала