اجلاس سران روسیه، ایران و سوریه

© Sputnik / Mikhail Klimentievپوتین و روحانی
پوتین و روحانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهای تروریستی "داعش" و"جبهه النصره" وسایر گروه های تروریستی خطری جدی و واقعی برای همه کشورها میباشد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که تروریزم رو به رشد و گروهای تروریستی "داعش" و"جبهه النصره" وسایر گروه های تروریستی خطری جدی و واقعی برای همه کشورها میباشد.

پوتین طی سخنرانی در اجلاس سران سه گانه روسی ایرانی آذربایجانی در پایتخت باکو گفت: تلاش می کنیم تا یک راه مشترک به منظور مقابله ایجاد کنیم که تا بین خودما همکاری تنگاتنگ ونزدیک باشد. وی به اهمیت وجود یک نوع از تبادل اطلاعات وهمکاری ضد گروه های تروریستی اشاره کرد.

پوتین به ضرورت مبارزه موفق برای منع نفوذ تروریست ها از سرحدات خاطر نشان کرد.

پوتین گفت که ارتباط بین روسیه وآذربایجان وایران در آینده مسلتزم ایجاد یک نوع از واقعیت باشد. وی افزود: باید پاسخگو  سواات ملت های ما باشیم  وتحکیم این روابط به تمام منطقه بحیره کسپین را تسری می یابد.

به نوبهء خود رئیس جمهور ایران حسن روحانی تاکید نمود که همکاری مثبت بین ایران وروسیه درمورد حل بحران سوریه یک نمونهء ارزنده برای همکاری منطقه ای تشکیل می دهد. وی گفت که روابط بین دو کشور یک نوع از بیشرفته ضروری طی سال های جنگ در مسیر حل مساله هستوی ایران وتوافق با گروه 5+1 ایجاد کرد.

روحانی بیان داشت که چالش های که ایران وروسیه وآذربایجان در معرض آن قرار گرفتند نیازمند همکاری مشترک بین این سه کشور  می باشد. وی اشاره کرد که سیاست خارجی ایران مبنی بر همکاری با تمام کشورهای همسایهء برای دستیابی به منافع مشترک است.

رئیس جمهور کشور آذربایجان الهام علییف خواستار اتحاد کشورها عضو در سازمان بین الملل ضد تروریزم که امنیت وصلح بین المللی را تهدید می کند, شد. وی بر ضرورت برقراری گفتگو به منظور حل بحران های جهان طبق قوانین بین المللی تاکید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала