اردوغان: ولادیمیر پوتین دوست من است

© Sputnik / The press-service of the President of Russian Federation/ Sergey Guneevپوتین با سلاحی کارآمدتر از سلاح هسته ای در مقابل اردوغان- گفتگو با عبدالکریم فیروزکلایی
پوتین با سلاحی کارآمدتر از سلاح هسته ای در مقابل اردوغان- گفتگو با عبدالکریم فیروزکلایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اردوغان: اطمینان دارم گفت و گو و مذاکراه با دوستم ولادیمیر صفحه جدیدی در روابط دو جانبه خواهد گشود

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه پس از چندین ماه تنش میان کشورش با روسیه گفت که اطمینان دارم گفت و گو و مذاکراه با دوستم ولادیمیر صفحه جدیدی در روابط دو جانبه خواهد گشود.

العالم: اردوغان در گفت و گو با خبرگزاری تاس در باره سفر آینده خود به روسیه گفت: «این یک سفر تاریخی خواهد بود، شروعی تازه. معتقدم که صفحه جدیدی (درروابط دو کشور) طی مذاکرات با دوستم ولادیمیر، گشوده خواهد شد. هنوز چیزهای زیادی است که کشورهایمان باید باهم انجام دهند».

وی با مهم خواندن نقش مسکو درحل بحران سوریه تاکید کرد که  بدون روسیه، مصالحه در بحران سوریه معنا ندارد، بر اهمیت اقدامات روسیه در درگیری‌های این کشور تاکید کرد.

اردوغان همچنین درباره روابط ترکیه و اتحادیه اروپا  بیان کرد: «اتحادیه اروپا برای 53 سال است که ما را بازی می‌دهد. ما پیوسته صداقت خود را ثابت کرده و چنین انتظاری را از اتحادیه اروپا داریم. آنها باید سیاست رفتارهای دوگانه را کنار بگذارند.»

قرار است فردا(سه شنبه) اردوغان و پوتین در شهر سانکت پتربورگ روسیه با هم دیدار کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала