انتی بیوتیک بینی برای صحت مفید است

© Fotolia / DjoronimoДевушка с аллергией
Девушка с аллергией - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محقیقین المانی عنصر ضد باکتری های مقاوم را کشف نموده اند

انتی بیوتیک Lugdunin در بینی ی یک تعداد اشخاص بوجود میاید که آنرا محقیقین دانشگاه کارل ابرهارد شهر توبینگن کشف نموده اند. به گفته داکتر برنهارد کریسمر پروفیسر دانشگاه توبینگن، عنصر جدید می تواند در مبارزه با باکتری های مقاوم کمک نماید.

قسمیکه کریسمر میگوید: معمولا، آنتی بیوتیک ها تنها با باکتری های خاک و کشت های قارچی بوجود میاید. اما این که فلور انسان نیز میتواند یک منبع مواد ضد میکروبی باشد، تاکنون معلوم نبود.

او افزود: " یکی از خصوصیت Lugdunin در آن است که توسط ارگانیزم زنده در وجود انسان تولید می شود که تا کنون شناخته نشده بود. باید گفت که ما در وجود خود باکتری داریم که توانایئ تولید انتی بیوتیک را دارد. اضافه بر منبع Staphylococcus lugdunensis ، Lugdunin یک ساختمان و نوع جدید عنصر فعال بیولوژیکی میباشد که مالیکول آنرا تا کنون کسی نیافته بود".

نباید حذف کرد که به مرور زمان باکتری میتواند مقاوم و یا علیه Lugdunin قرار گیرد. در جریان چندین ماه محققین با کمیت کمی Lugdunin بر حجره تاثیر گذاشتند، آنها نابود نگردید، بلکه تعمل و یا مقاومت کردند. حتی بعد از تاثیر طویل المدت، نیز از خود مقاومت  نشان دادند.

اینکه آیا از Lugdunin در طب استفاده خواهد شد یا خیر، هنوز معلوم نیست. ولی در هر صورت تا استفاده آن در طبابت، وقت کافی در پیشرو دارد. قسمیکه کریسمر میگوید، حالا در توبینگن تحقیقات بنیادی در این عرصه جریان دارد. او در این ارتباط روشنی انداخته گفت:

«تا استعمال آن، ضرور است تا یک سلسله آزمایشات، بخصوص در سمیت آن بر موجودات زنده، حجرات حاوی هسته سپری گردد.  به نظر من، ما به مسیر درست قرار داریم، زیرا ما ارگانیزم را که در وجود انسان زندگی دارد در انزوا قرار داده یم، حین آزمایشات، وقتیکه Lugdunensis در وجود انسان بسر میبرد، تاثیر منفی آنرا مشاهده نمی کنیم. بعد از تاثیر عناصر Lugdunensis در سلولها، ما هیچ نوع تاثیر منفی را نیز ملاحظه نکردیم».   

فعلاً این آزمایشات اولیه ما است. "رشد انتی بیوتیک به دها سال آزمایشات ضرورت دارد".

سالانه هزاران نفر از اثر عفونت های ناشی از باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک جان خود را از دست میدهند. متخصصین می گویند که در ده سال نزدیک از اثر تاثیر چنین باکتری ها، بیشتر مردم نسبت به مرض سرطان جان خود را از دست خواهند داد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала