پیشنهادعربستان برای همکاری درمبارزه با تروریسم

© Flickr / Ash Carterپیشنهادعربستان برای همکاری درمبارزه با تروریسم
پیشنهادعربستان برای همکاری درمبارزه با تروریسم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تحقیقات پلیس آلمان فعالیت برخی از عاملان تروریسم در ایالت بایرن را تا عربستان سعودی ردیابی کرده است. عربستان به طور غیرمنتظره در امرمبارزه با تروریسم پیشنهاد همکاری به آلمان داده است..

بنا به گزارش رسانه‌های جمعی، حکومت عربستان سعودی آمادگی خود را برای همکاری کامل در امرمبارزه با تروریسم به مقامات آلمانی اعلام کرده است.

متعاقب این خبر یک مقام بلندپایه حکومت سعودی به مجله "اشپیگل" گفته است که عربستان قصد دارد در مورد یافتن طراحان پشت پرده این عملیات به آلمان کمک کند. او گفته است که مأموران اطلاعاتی دو کشور در تماس هستند تا "هرچه در توان دارند برای یافتن طراحان تروریسم به کار برند".

تحقیقات پلیس آلمان نشان داده است که عاملان حملات تروریستی در شهرهای ایالت بایرن با افرادی در عربستان سعودی تماس تلفنی داشته‌اند.

بنا به گزارشی که "اشپیگل" منتشر کرده، عاملان حملات تروریستی اخیر، هم عاملی که در آنسباخ بر اثر انفجار بمبی دست‌ساز کشته شد و هم پناهجویی که در قطار با تبر به مسافران حمله کرد، با اعضای داعش در عربستان سعودی در تماس بوده‌اند. این گزارش بر پایه تحقیقات پلیس آلمان تنظیم شده است.

این که عربستان سعودی با این سرعت به اخبار مربوط به تروریسم واکنش نشان داده، امری غیرعادی است. این کشور معمولا در برابر این اتهام که به اندازه کافی در مقابله با تروریسم اسلام‌گرا تلاش نمی‌کند، سکوت می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала