دولت اوباما مصروف آمادگی افزایش نقش سایبری ارتش امریکا

© AP Photo / Department of Defense, Cherie Cullenفرماندهی سایبری
فرماندهی سایبری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارمندان ارشد دولتی سابق و فعلی آمریکایی اعلام کردند که دولت اوباما برای ارتقای جایگاه فرماندهی سایبری پنتاگون آماده می‌شود.

به گزارش تسنیم، مقام‌های سابق و کنونی آمریکایی به رویترز گفتند که آمادگی دولت اوباما برای ارتقای قدرت فرماندهی سایبری پنتاگون، نشانه عزم قاطع‌تر واشنگتن برای توسعه سلاح های سایبری با هدف مقابله با حملات و افزایش قدرت دفاع سایبری این کشور در برابر دشمنان از جمله گروه تروریستی داعش است.
مقامهای آمریکایی تأکید کردند: بر اساس طرحی که کاخ سفید در حال بررسی آن است، فرماندهی سایبری آمریکا به یک فرماندهی یکپارچه و هماهنگ برای مقابله با تهدیدات سایبری تبدیل خواهد شد و معادل واحدهای ضربت ارتش عمل خواهد کرد.
فرماندهی سایبری جدا و مستقل از آژانس امنیت ملی خواهد بود، آژانسی که مسئول جاسوسی الکترونیکی است. مقام‌های آمریکایی افزودند: این طرح به فرماندهی سایبری قدرت اظهارنظر و تصمیم‌گیری بیشتری را برای استفاده از ابزارهای دفاع سایبری در جنگ‌های آینده خواهد داد.
یک مقام سابق اطلاعاتی آمریکا که از این طرح آگاهی دارد، گفت: این طرح نشانگر افزایش نقش عملیات سایبری در جنگ مدرن و امروزی است و همین طور نشانگر مأموریت‌های متفاوت فرماندهی سایبری و آژانس امنیت ملی است.
سخنگوی فرماندهی سایبری آمریکا حاضر به اظهارنظر در این خصوص نشده است. آژانس امنیت ملی آمریکا نیز توضیحی ارائه نکرده است.
فرماندهی سایبری آمریکا در سال 2010 میلادی تشکیل شد، هم اکنون بر عملیات‌های نظامی فضایی، تسلیحات هسته ای و دفاع موشکی نظارت می‌کند.
هنوز مشخص نیست که این طرح چه زمانی به طور نهایی به باراک اوباما ارائه خواهد شد ولی یک مقام سابق اطلاعاتی تاکید کرد که دولت اوباما به طور مداوم در حال ارزیابی این مساله است که آیا ما ساختارهای سازمانی مناسبی برای مقابله با تهدیدات سایبری داریم یا نه.
وزارت دفاع آمریکا پیش از این تایید کرده است که حملات سایبری را علیه گروه تروریستی داعش انجام داده است. رابرت ورک معاون وزیر دفاع آمریکا در سخنانی در ماه آوریل گفت: ما در حال بمباران سایبری هستیم.
روزنامه واشنگتن پست نیز ماه گذشته فاش کرد که رهبران پنتاگون از روند کند حملات الکترونیکی و سایبری علیه داعش، ناراضی هستند.
اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا نیز در سخنانی در ماه آوریل بر ارتقای جایگاه فرماندهی سایبری تأکید کرد و گفت: طی 5 سال آینده بیش از 35 میلیارد دلار در بخش سایبری هزینه خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала