از آرشیو دولتی بریتانیا اسنادی مربوط به همکاری هسته ای با اسرائیل گم شده است

© AP Photo / Tim IrelandThe flag of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, top, and the flag of England fly above a souvenir stand on Westminster Bridge following yesterday's EU referendum result, London, Saturday, June 25, 2016. Britain voted to leave the European Union after a bitterly divisive referendum campaign.
The flag of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, top, and the flag of England fly above a souvenir stand on Westminster Bridge following yesterday's EU referendum result, London, Saturday, June 25, 2016. Britain voted to leave the European Union after a bitterly divisive referendum campaign. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در جریان چهار سال گذشته از آرشیو ملی بریتانیا بیش از 400 سند ملی از جمله نامه ای وینستون چرچیل و همچنین یک قرار داد همکاری بین لندن و اورشلیم در بخش فن آوری نظامی و هسته ای گم شده است.

تریستم هانت یک عضو پارلمان بریتانیا مربوط به حزب کارگر و معاون رئیس گروه پارلمانی آرشیو و تاریخ گفت:- "قانون گذاران به خاطر از دست دادن این اسناد بسیار نگران هستند".

بیشترین نگرانی این نماینده به خاطر گم شدن یک تفاهم نامه معمار انگلیسی با یک کارمند به نام سرویلیام مک لین در سال 1918 که طرح توسعه کلی اورشلیم و نگهداری از این شهر قدیمی را شرح میدهد، می باشد. داخل این پوشه 23 تصویر از جمله "پانورمای کوه زیتون" می باشد.

محتوای داخل  یکی از پوشه های که گم شده سندهای مربوط به ساله 1979 می باشد. که در آن سندی همکاری در بخش فن آوری سلاح های نظامی و هسته ای با اسرائیل می باشد. این پرونده مربوط به قطعنامه سازمان ملل متحد در مورد به میان آمدن یک دولت یهودی که دارای بمب اتم است، می باشد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала