آمریکا مخفیانه 400 میلیون دالر به ایران پرداخته است

© Flickr / 401K 2012Dollars
Dollars - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرار اطلاعات بدست امده، آمریکا مخفیانه توسط هواپیما معادل 400 میلیون دالر را به ایران فرستاده است. این هواپیما پر از صندق های چوبی حاوی اسعار کشور های گوناگون از جمله یورو و فرانک سوئیس و غیره پول ها بود. علت استفاده از این اسعا آن بود که معاملات دلاری بین آمریکا و ایران ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری "ریا نووستی"، بانک های سوئیس و هالند، پول لازم برای ارسال به ایران را تأمین کردند. تعدادی از منابع خاطرنشان می سازند که ممکن است این باج دادن برای آزادی چهار تبعه آمریکا از جمله جیسون رضائیان، خبرنگار، امیر حکمتی، نظامی ، سعید عابدینی، کشیش و نصرت الله خسروی درجنوری سال 2016 باشد.
دولت آمریکا با این ادعا موافق نیست و می گوید این پرداخت هیچگونه ارتباطی با آزادی زندانیان ندارد. طبق روایت رسمی این 400 میلیون دلاربخش اول 1.7 میلیارد دلاری است که قرار است آمریکا به عنوان غرامت به خاطر لغو معامله تسلیحاتی سال 1979 به ایران پرداخت نماید.
مقامات ایران در جنوری سال 2016 علاوه برجهار تبعه فوق الذکر آمریکا، آزادی یک دانشجوی آمریکایی را نیز اعلام کردند. ایالات متحده به نوبه خود 7 ایرانی را که شش نفرشان تابعیت دوگانه دارند، آزاد کرده و درخواست بازداشت 14 ایرانی را از پولیس بین الملل پس گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала