طرح ترور اوباما و حمله به کنگره افشا شد

© Sputnik / Photohost-agency /  مراجعه به بانک تصاویر اوباما
اوباما - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظر به سخنان مقامات ایالات متحده امریکا یک مرد اهل ایالت اوهایوی این کشور که قصد داشت با استفاده از بمب‌های لوله‌ای به ساختمان کنگره امریکا حمله کرده و در حمله‌ای به سبک داعش به سمت مردم در حال فرار تیراندازی کند دستگیر شده و روز دوشنبه به دادستانها گفته است، که قصد هدف قرار دادن سخنرانی سالانه باراک اوباما در سال 2015 را داشت.

سایت تابناک به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه نیویورک دیلی نیوز می نویسد، این توطئه هنگامی افشا شد که کریستوفر لی کورنل، 22 ساله به دادگاه رفت تا در ارتباط با سه فقره اتهام فدرال خود از جمله پشتیبانی از یک سازمان تروریستی و تلاش برای قتل مقامات امریکا اقرار به گناهکاری کند.

دادستانها قرار است چهارمین فقره اتهام او را لغو کرده و به دنبال حداکثر مجازات 30 سال زندان برای او باشند.

کورنل توسط ماموران دفتر تحقیقات فدرال امریکا (اف.بی.آی) در جنوری 2015 بعد از آن که اقدام به خرید دو قبضه سلاح نیمه اتوماتیک از فروشگاه اسلحه در سینسیناتی به همراه 600 گلوله کرد، دستگیر شد.

کورنل پیش از دستگیری‌اش در شبکه‌های اجتماعی پیامهایی را فرستاده و گفته بود که می‌خواهد به "جهاد خشونت آمیز" دست بزند و در عین حال ویدیوهایی را در پشتیبانی از گروه تروریستی داعش منتشر کرده بود.

به گفته مقامات امریکا، به مجرد آن که اف.بی.آی فهمید کورنل می‌خواهد، یک سلول داعش را در امریکا تشکیل دهد آنها یک مامور مخفی را برای ملاقات با او فرستادند.

این مامور هنگامی که کورنل میخواست سلاح‌ها را بخرد شاهد ماجرا بوده و گفت، هرگز در موضعی نبوده که بخواهد طرحش را اجرا کند.

کورنل کمی بعد از دستگیری با شبکه تلویزیونی WXIX-TV از زندان تماس گرفته و مدعی بیعتش با داعش شده و گفته است که  می‌خواسته به باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا تیراندازی کند.

این شبکه تلویزیونی بخشهای از مصاحبه را پخش کرد که در آن کورنل گفت، مصمم به حمله به ساختمان کنگره امریکا به دلیل "تداوم حمله امریکا علیه افراد ما و این حقیقت که امریکا به ویژه باراک اوباما می‌خواهد علیه داعش جنگ راه بیاندازد" است.

مقامات امرکایی گفتند، نگران تلاشهای داعش برای جلب و به افراط کشیدن شبه نظامیان در فضای انترنت هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала