بیست درصد سارنوالان برکنار شده‌اند

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: دفتر ریاست جمهوری افغانستان با انتشار یک ویدیو معلوماتی می‌گوید که از زمان آغاز به کار حکومت وحدت ملی در این کشور، شش‌صد قاضی تبدیل و بیست درصد از سارنوالان به منظور بهبود بخشیدن به تلا‌ش‌ها برای مبارزه با فساد اداری برکنار شده‌اند.

این ویدیو که تحت نام «فصل آباد» در صفحه فیسبوک ارگ ریاست جمهوری منتشر شده، در آن به برنامه‌ها و مواردی از تلاش‌های حکومت وحدت ملی برای از بین بردن فساد اداری اشاره شده است.

دفتر ریاست جمهوری در این ویدیو می‌گوید که پس از تشکیل کمیته تدارکات ملی تاکنون نه‌صد قرارداد مربوط به نهادهای مختلف دولتی مورد بررسی قرار گرفته که در نتیجه این بررسی‌ها 208 میلیون دالر دوباره به خزانه دولت برگشتانده شده است. همچنین این کمیته اسناد شماری از شرکت‌های تدارکاتی را بررسی کرده و چهل شرکت را شامل فهرست سیاه ساخته است.

دفتر ریاست جمهوری به رسیدگی به برخی از موارد مهم فساد اداری نیز اشاره کرده می‌گوید که حکومت حکومت وحدت ملی تاکنون به سه پرونده مهم فساد اداری در وزارت‌های معارف، شهرسازی و داخله رسیدگی کرده است. همچنین در این ویدیو گفته شده که متهمان اصلی پرونده کابل بانک نیز بازداشت و به زندانی شده و 440 میلیون دالر از سپرده‌های بانکی مردم دوباره گرفته شده است.

فساد اداری پس از امنیت دومین مشکل عمده افغانستان به شمار می‌رود. دولت این کشور بدلیل فساد گسترده در ادارات، تحت فشار فزاینده تمویل‌کنندگان بین‌المللی‌اش قرار دارد. دولت افغانستان طی نزدیک به یک ماه اخیر، یک مرکز عدلی قضایی و مبارزه با فساد اداری و همچنین شورای عالی حاکمیت قانون و مبارزه با فساد اداری را ایجاد کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала