قصر کرملین ادعاهای برخی مقامات آمریکایی در خصوص دخالت مسکو در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرد

© Fotolia / yulenochekkکاخ کرملین مسکو
کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از آنکه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای حاضر نشد احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور با هدف حمایت از دونالد ترامپ را رد کند، کاخ کرملین هرگونه تلاش مسکو برای دخالت در این انتخابات را رد کرده است.

دیمتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در جمع خبرنگاران ضمن رد اتهامات مربوط به دست داشتن روسیه در هک کردن ایمیل های کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا، تاکید کرد: رئیس جمهور پوتین بارها اعلام کرده است که روسیه هرگز در امور داخلی دخالت نکرده و نمی کند، به خصوص روند انتخاباتی سایر کشورها.
وی در ادامه تصریح کرد: مسکو به دقت از هرگونه اقدام و گفتاری که می تواند به عنوان دخالت مستقیم یا غیر مستقیم بر روند انتخابات تلقی شود، خودداری می کند.
کرملین پیش از این نیز اتهامات مطرح شده از سوی کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون مبنی بر دخالت در هک ایمیل های کمیته ملی حزب دموکرات را رد کرده بود.
باراک اوباما به صورت تلویحی دست داشتن روسیه را در این مساله تایید کرده است. وی در مصاحبه با شبکه ان بی سی نیوز در پاسخ به این سئوال که "آیا روس ها برای اثرگذاری و نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تلاش می کنند؟"، تاکید کرد: هر چیزی ممکن است.
این ایمیل ها نشان می دهد که کمیته ملی دموکراتیک آمریکا از هیلاری کلینتون در مقابل برنی سندرز برای نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ، حمایت کرده است.
اوباما گفت: من می دانم که کارشناسان این اقدام را به روس ها نسبت داده اند. چیزی که می دانیم این است که روس ها سیستم های ما را هک می کنند، نه فقط سیستم های دولتی بلکه سیستم های خصوصی را.
رئیس جمهور آمریکا در ادامه اظهار داشت: اینکه انگیزه های مربوط به فاش کردن این ایمیل ها چه بوده است، من نمی توانم به طور مستقیم چیزی درباره آن بگویم. چیزی که می دانم آن است که دونالد ترامپ بارها احترام خود به ولادیمیر پوتین را اعلام کرده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала