هشدار داعش به شهروندان افغانستان

© AFP 2023 / Fadi al-Halabiداعش
داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حمله‌های خود را به خاطر گرفتن انتقام از شیعه‌هایی که در سوریه به نفع نظام بشار اسد می‌جنگند، انجام خواهند داد

گروه دولت اسلامی یا داعش هشدار داده‌است که حمله‌های بیش‌تری را در برابر شهروندان هزارۀ افغانستان راه‌اندازی خواهد کرد.
این گروه هراس‌افگن که به تازه‌گی مسؤولیت یکی از مرگ‌بارترین حمله‌ها بالای شهروندان افغان را به دوش گرفت، یک‌بار دیگر تهدید به انجام چنین حمله‌هایی کرده‌است.
یک فرمان‌دۀ گروه داعش به رویترز گفته‌است این حمله‌های خود را به خاطر گرفتن انتقام از شیعه‌هایی که در سوریه به نفع نظام بشار اسد می‌جنگند، انجام خواهند داد.
ابو عمر خراسانی، فرمان‌دۀ داعش گفته‌است که حمله بالای شهروندان در ده‌مزنگ کابل اقدام تلافی‌جویانه و بدیل حضور جنگ‌جویان شیعه در سوریه بود.
او به روی‌ترز گفته‌است اگر آنان رفتن به سوریه را متوقف نسازند ما قطعا حمله‌های مشابه را ادامه می‌دهیم.

پرچم داعش - اسپوتنیک افغانستان
داعش در افغانستان توسط حافظ سعید رهبری می‌شود

فرمان‌دۀ داعش که از طریق تلفن از یک جای نامعلوم با رویترز صحبت کرده افزوده‌است که دوباره به آنان حمله می‌کنیم و ما می‌توانیم.
به گزارش خامه پرس این در حالی‌ست که در حملۀ روز شنبه بالای معترضان جنبش روشنایی در چوک ده‌مزنگ کابل بیش از ۸۰ تن کشته و بیش از ۲۰۰ نفر زخمی گردیدند.
هرچند مسؤولیت این حمله را گروه داعش به دوش گرفت اما رییس جمهور غنی کمیسیونی را به هدف تحقیق بیش‌تر در مورد ان به ریاست فرید حمیدی، دادستان کل کشور تشکیل داده‌ و او دی‌روز تاکید کرد که به گونۀ شفاف و منصفانه این قضیه را بررسی کرده با مردم در میان خواهند گذاشت.
Автомобили французской полиции - اسپوتنیک افغانستان
داعش مسوولیت حمله برکلیسا را به عهده گرفت

تادامیچی یامامتو، فرستادۀ ویژۀ سازمان ملل متحد در افغانستان نیز یک روز پیش در یک نشست خبری از افزایش نفوذ و فعالیت داعش اظهار نگرانی کرد اما آن را یک گروه کوچک دانست و در مورد گرفتن مسؤولیت حمله توسط داعش گفت که این قضیه هنوز زیر بررسی قرار دارد و مشخص نیست.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала