اشرف غنی از آدرس های طالبان در کویته آگاه هست

© REUTERS / Mohammad IsmailAfghanistan's President Ashraf Ghani points while speaking during a news conference in Kabul
Afghanistan's President Ashraf Ghani points while speaking during a news conference in Kabul - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی موقفش را تندتر از همیشه در برابر پاکستان اعلام کرد

رییس جمهور افغانستان در مورد وضاحت حضور سران طالبان در پاکستان می‌گوید می‌تواند آدرس‌های آنان را در شهر کویتۀ پاکستان آماده نماید.
رییس جمهور افغانستان در گفت‌گویی با شبکۀ جیونیوز گفته‌است که پاکستان پناه‌گاه‌ها را برای تروریستان فراهم می‌کند، آموزش‌شان می‌دهد و با پاکستان رابطه دارند که این یک چالش بزرگ برای آن کشور است.
رییس جمهور غنی گفته‌است ما نمی‌توانیم درک کنیم چگونه پاکستان می‌گوید به گروه‌های تروریستی اجازۀ فعالیت نمی‌دهد و در برابر آن‌ها پلان عمل ملی می‌سازد.
او پیش از این بارها تاکید کرده که پاکستان میان تروریست خوب و بد تفاوت قایل می‌شود و تنها تحریک طالبان پاکستانی را که تهدید برای آن کشور اند، هدف قرار می‌دهد.
به گزارش خامه پرس رییس جمهور غنی افزوده‌است پاکستان یک گروهی را که تلاش می‌کند دولت افغانستان را تضعیف نماید و وحشت، نابودی و مرگ را برای افغانستان بیاورد تحمل می‌کند.

اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی: جنگجویان طالب در داخل پاکستان مراکز جلب و جذب دارند

او در پاسخ به پرسشی در مورد حضور ملا فضل‌الله، رهبر تحریک طالبان پاکستانی در افغانستان گفته‌است که ملا فضل‌الله یازده بار توسط نیروهای افغان بم‌بارد شده اما پاکستان نشان بدهد که یک حمله علیه شبکۀ حقانی، ملا عمر و ملا منصور انجام داده باشد.
رییس جمهور گفته‌است که ملا منصور با گذرنامۀ پاکستانی از کراچی به دیگر بخش‌ها سفر می‌کرد، اما ملا فضل‌الله رهبر طالبان پاکستان هیچ‌گاه با پاسپورت در افغانستان رفت و آمد نکرده‌است.
رییس جمهور غنی تا زمان به بنبست کشانیده‌شدن و بی‌نتیجه‌ماندن نشست‌های چهارجانبه در مورد صلح افغانستان تاکید می‌کرد که پاکستان در جنگ اعلام‌ناشده با افغانستان قرار دارد و هراس‌افگنان در خاک آن کشور حضور دارند.
اما پس از آن‌که طالبان آخرین فراخوان حکومت افغانستان برای صلح را رد کردند محمد اشرف غنی موقفش را تندتر از همیشه در برابر پاکستان اعلام کرد و نه تنها در کشور که در نشست وارسا با حضور سران ناتو و کشورهای بزرگ جهان نیز از پاکستان به عنوان حامی جنگ و ناامنی و جنگ‌جویان مخالف مسلح در افغانستان یاد کرد

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала