کشته و زخمی شدن 11 تن در اثر درگیری بین اعضای جمعیت و جنبش در فاریاب

© AFP 2023 / ROBERTO SCHMIDTافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در درگیری که دیشب بین دو قوماندان حزب جمعیت و جنبش در ولسوالی گرزیوان ولایت فاریات رخ داد هفت تن زخمی و چهار تن دیگر از هر دو طرف کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری پژواک، مل پاسوال عبدالنبی الهام قوماندان امنيه فارياب گفت، که شب گذشته، جنگ ميان ملا فيض الله مربوط به حزب جنبش و غلام نبی شجاع مربوط به حزب جمعيت در منطقه دره زنگ ولسوالی گرزيوان آغاز گرديد، که ظهر امروز با ميانجيگری متنفذين قومی و مقامات محلی درگيرى متوقف گرديد.

وی علاوه کرد که در اين درگيری، چهار تن از افراد ملا فيض الله  قوماندان حزب جنبش و سه تن ديگر از افراد  قوماندان غلام نبی شجاع کشته شده و چهار تن ديگر از دو طرف مجروح گرديده اند.

الهام گفت، که سال گذشته نيز چنين درگيری ميان دو طرف صورت گرفته بود؛ اما با وساطت مقامات اين ولايت که تعهد سپرده بودند در آينده از مناقشه و درگيری خود دارى مى کنند، پايان يافته بود.

وى افزود که مقامات ولايت، به اين تعهدشان عمل نکرده اند.

عبدالرزاق کاکر ولسوالی گرزيوان گفت، که هردو طرف، با انداخت راکت چندين منزل را نيز تخريب کرده اند.

به اساس معلومات کاکر، اين دو جناح چنين درگيری ها از دو سال بدينسو ميان اين دو قوماندان جريان دارد که طی اين مدت، ده ها تن کشته و زخمی شده است.

به گفته وی، در حال حاضر افراد مسلح غيرمسوول اين دو قوماندان، در کنار باجگيری از مردم، باعث آزار و اذيت شماری از افراد نيز می­شوند.

اما مولوی اسدالله جمال مسئول ولايتی حزب جمعيت و عطامحمد فيضی مسئول ولايتی جنبش در فارياب، دست داشتن رهبری اين دو حزب را دراين درگيرى ها رد کرده و آن را توطئه عليه اين دو حزب خواندند.

اين مسئولان احزاب می­گويند، که جنگ، ناشی از اختلافات ذات البينی ميان دو قوماندان بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала