روسیه در حال ساختن سیستم ماهواره ای برای تشخیص کشتی های زیر دریایی میباشد

© AP Photoکشتی زیر دریایی
کشتی زیر دریایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در روسیه جدید ترین سیستم های هیدرو اکوستیک ساخته میشود تا بتواند کشتی های زیر دریایی خارجی را کشف نماید. آله حسگر و سونار در اقیانوس ها جابجا میگردد که آنها به چندین ماهواره فضایی اطلاعات درمورد کشتی ها زیر دریایی را ارسال خواهند کرد.

در حال حاضر این پروژه تحت آزمایش قرار دارد. روزنامه "ازویستیا" به نقل از وزارت دفاع روسیه خبر داده که، کار این پروژه باید تا آخر سال آینده به پایان برسد و بعد از تائید وزارت دفاع بکار انداخته خواهد شد.به اساس اطلاعات وزارت دفاع، این سیستم متشکل از سه بخش- بحری، فضایی و زمینی میباشد. ساختن سه اداره، بحری، فضایی و زمینی کار دشوار میباشد.
مرکز بحری- عبارت از هیدرو اکوستیک آله حسگرو سونار میباشد، که وضع را تشخیص کرده و اطلاعات بدست آمده را به مرکز فضایی ارسال مینماید.
مرکز که در زمین قرار دارد — عبارت از سیستم اداره ای میباشد که اطلاعات را تحلیل و تجزیه کرده و به استفاده کننده گان مربوط می فرستد. یکی از وظایف دشوار که پیش روی طراحان این سیستم قرار داشت، ساختن هیدرو اکوستیک، اله حسگرو سونار بود که باید به مدت طولانی بطور اتومات، کار نماید.
کارشناش نشریه متذکره بیان داشت، نصب سونار ها، آله های حسگر و پرده سنسور های زیر ابی در داخل کشتی زیر دریایی، از یک طرف باید بسیار جمع و جور و راحت باشد و از طرف دیگر قادر به اخذ سیگنال های اکوستیکی از فاصله دور باشند.
به گفته نماینده وزارت دفاع، سیستم که ساخته شده میتواند صدا ها کیلومتر ساحه بحری را پوشش بدهد. به نظر تاریخدان نظامی دیمیتری بالتینکوف، بسیار خوب خواهد بود که این سیستم ها در منطقه ارکتیکا جابجا گردند تا بتواند نیرو های دریایی شمال را تحت پوشش خود قرار دهد. از دوران اتحاد شوروی در زمان جنگ سرد کشتی های زیر دریایی امریکا و انگیس بطور فعال درین ساحه گشت و گذار میکردند ، و گاهی اوقات در اب های ساحلی روسیه داخل می شدند. اما در حال حاضر نیروهای بحری امریکا و انگیس فعالانه کوشش دارند که کشتی ها و زیردریایی های نیروهای بحری شمال روسیه را تحت نظارت داشته باشند، بخصوص حالا که نیرو دریایی روسیه راکتبردار های نوع یاسین و بوری بدست آورده اند. او اضافه نموده گفت، نباید فراموش نمود که کشتی های بحری دشمن دارای راکت کروز تاماهاگ میباشذ که قادر است هدف را در فاصله زیاد تر از 1،5 هزار کیلومتر نابود کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала