کناره گیری رییس دموکراتیک امریکا

© AFP 2023 / Don Emmertهیلاری کلینتون
هیلاری کلینتون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیچ شکی وجود نداشت که کمیته ملی از روز اول در کمپین کلینتن بود

در آستانه اعلام رسمی نامزدی هیلاری کلینتن در انتخابات ریاست‌جمهوری، رئیس کمیته ملی حزب دموکرات امریکا در پی اوج گیری درگیری‌ها بر سر حمایت این کمیته از یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری این حزب استعفا کرد.
به گزارش روزنامه ایندیپندنت، دبی واسرمن شولتز، رئیس کمیته ملی دموکراتیک حزب دموکرات امریکا پس از آن اعلام کناره گیری کرد که ایمیل‌های هک شده این نهاد نشان می‌داد این کمیته هیلاری کلینتن، یکی از کاندیداهای این حزب را به دیگری یعنی برنی سندرز ترجیح می‌دهد. این در حالی است که این کمیته به عنوان یک کمیته حزبی باید بی‌طرفی خود را رعایت کند.

دونالد ترامپ و هیلاری کلینتن نامزدان ریاست جمهوری امریکا - اسپوتنیک افغانستان
ده دروغ افسانوی هلیری کلینتن

این اتفاق در حالی رخ داد که اعضای حزب دموکرات به منظور اعلام رسمی کاندیداتوری کلینتن در فیلادلفیا گردهم آمده‌اند.
به گزارش اتاق خبر 24 واسرمن شولتز در بیانیه‌ای گفت که وی در پایان کنگره سراسری چهار روزه حزب کناره گیری خود را رسما اعلام خواهد کرد.
پیش از افشای این ایمیل‌ها، سندرز بارها کمیته ملی دموکراتیک این حزب را به حمایت از کلینتن متهم می‌کرد، سندرز گفته است، این ۱۹ هزار ایمیل که از سوی ویکی‌لیکس منتشر شده ظن‌های وی را تایید کرده است.
سندرز در این باره اظهار کرده بود، هیچ کس عذرخواهی نکرده است. اما این برای من و حامیانم اتفاق عجیبی نبود. هیچ شکی وجود نداشت که کمیته ملی از روز اول در کمپین کلینتن بود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала