ناهید فرید: نام چوك دهمزنگ، "چوك شهدای روشنايی" است

© Sputnik / Zuhal Sarhadناهید فرید
ناهید فرید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تاريكی و جهل و تعصب با استفاده از مظلوميت مان، در جوهای دهمزنگ جوی خون جاری كرد

ناهید فرید نماینده پارلمان افغانستان میگوید: نام چوك دهمزنگ، "چوك شهداي روشنايي" است و هيچ نام ديگري نمي تواند از حافظه تاريخی مبارزات عدالتخواهانه مردم افغانستان پاكش كند.
وی تاکید میکند که حالا كه دهها كشته و صدها زخمی داديم، و تاريكی و جهل و تعصب با استفاده از مظلوميت مان، در جوهای دهمزنگ جوی خون جاری كرد، حق نامگذاری اين چوك كه بارها در تاريخ شاهد تقابل روشنايی و تاريكی بوده را خانواده های شهدای روشنايی دارند و بس! اين داعيه خانواده شهدای چوك دهمزنگ است. به خاطر عدالت از آن پاسداری كنيد.

برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز جنبش روشنایی - اسپوتنیک افغانستان
نام گذاری چوک دهمزنگ به چوک شهدا

باید گفت که بعد از ظهر روزشنبه، همزمان با ادامه‌ی اعتراض هزاران تن از هواداران جنبش روشنایی در شهر کابل، دو حمله کننده انتحاری مربوط به گروه تروریستی داعش خود را در میان معترضان رسانده و مواد منفجره جازی شدن در بدن شان منفجر کردند.
وزارت امور داخله می‌گوید که در این حملات هشتاد تن از معترضان کشته شده و 231 تن دیگر زخمی شدند. اما وزارت صحت عامه آمار متفاوتی در مورد تعداد کشته شدگان و زخمیان این حملات اعلام کرده است. اسماعیل کاووسی سخنگوی وزارت صحت عامه، گفت که آخرین آمارها نشان می‌دهد که 64 نفر از تظاهرات‌کنندگان کشته و 264 تن دیگر زخمی شده‌اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала