شنیدن صدای مریخ با کمک ناسا

© NASAامکان اولین ماموریت ناسا به مریخ
امکان اولین ماموریت ناسا به مریخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به کمک ناسا به زودی می توانیم به راحتی صدای مریخ را هم بشنویم.

به گزارش تابناک به نقل از مهر، بشر تاکنون توانسته خود را به نقاط دوردست منظومه شمسی رسانده و دید واقعی نسبت به اجرامی نظیر مریخ، مشتری و حتی پلوتون در لبه این منظومه پیدا کند. اما تا اکنون نتوانسته تا صدای این سیارات را بشنوند.

اکنون ناسا که خود را برای پرتاب مریخ نورد Mars 2020 به این سیاره آماده می کند از سیستم صدابرداری پیشرفته ای در دل آن بهره گرفته، که با تکیه بر آن صدای جاری در سطح این سیاره به راحتی ثبت و راهی زمین می شود تا دانشمندان بتوانند درک روشنتری از محیط پیچیده مریخ داشته باشند.

این مریخ نورد به پیشرفته ترین تجهیزاتی مجهز می شود که حتی آن را در سطحی بالاتر از مریخ نورد «کنجکاوی» قرار می دهد. از جمله این قابلیتهای متمایزکننده امکان صدابرداری در این سیاره است.

بدین ترتیب دانشمندان ناسا و سایر مراکز تحقیقاتی جهان می توانند صدای ناشی از بادهای مریخ را هم بشنوند.

قطعا با عبور چرخهای این مریخ نورد از روی سنگها و صخره های مریخ صداهایی تولید می شود که در آینده نزدیک امکان شنیدن آن را هم پیدا می کنیم.

البته پیشتر ناسا در دو مأموریت مریخی خود از میکروفونهایی استفاده کرده بود که به دلایل فنی امکان بهره گیری از آنها مهیا نشده بود. در واقع دانشمندان 20 سال است که تلاش می کنند سیستم صدابرداری فشرده ای را به مریخ برسانند تا بتوانند صدای این سیاره را هم بشنوند اما هیچگاه در این مسیر موفق نبوده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала