امریکا باید با روسیه سازش کند

© REUTERS / Brendan McDermidدونالد ترامپ
دونالد ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترامپ نامزد کرسی ریاست جمهوری امریکا: باید با روسیه سازش کرد

جان کوین مبصر  Reutersمیگوید: قسمیکه همه میگویند ترامپ شخص دیوانه نیست، مفکوره او در ساحه سیاست بین المللی به بررسی و توجه جدی نیاز دارد.

نخست اینکه به نظر ترامپ، دیگر امریکا نمیتواند نقش ژاندارم را در جهان بازی نماید که این نظر وی، هم دموکات ها  و هم برای جمهوریت خواها را به حیرت آورد، که به عقیده ایشان "ملت ایالات متحده- ملت غیر قابل تعویض در جهان میباشد". اما به نظر کوین نتایج دخالت امریکا در امور عراق و لیبیا نظر ترمپ را تائید می نماید. دخالت امریکا در امور دیگران به قیمت جان بیشتر از 40000 سرباز امریکا، 150000 اتباع بی گناه عراق، توسعه فعالیت القاعده و بوجود آمدن داعش تمام شد.

ترماپ خواستار تجدید نظر در اکثر پیمان های بین المللی فرسوده چون ناتو و پیمان با جاپان میباشد. او میخواهد که اروپا باید در مقابل حمایت دفاعی امریکا پول بپردازد و اما در ارتباط پیمان با جاپاان قصد دارد تجدید نظر نماید.

در ارتباط مناسبات با روسیه ترامپ به واقعیت های زمان پی برده است. دو کشور  حد اقل سه نقطه تماس دارد — مبارزه با تروریزم، تامین ثبات در سوریه و مبارزه با گسترش سلاح هستوی. بناً ضرور است تا با روسیه زبان مشترک پیدا شود.

باید یاآور شد که حالا جمهوریت خواهان امریکا نظر جدید و تازه به سیاست خارجی امریکا دارند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала