استقبال دیدبان شفافیت از معرفی قانون حمایت از اطلاع‌ دهندگان فساد

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: دیدبان شفافیت افغانستان از معرفی قانون حمایت از اطلاع‌دهندگان موارد فساد اداری و سایر جرایم و تخلفات از سوی کاکس پارلمانی برای بحث به پارلمان استقبال کرده است.

دیدبان شفافیت در اعلامیه‌ای گفته که معرفی این قانون برای بحث در پارلمان، یک گام مهم در راستای مبارزه با فساد اداری به شمار می‌رود. براساس این اعلامیه، قانون حمایت از اطلاع دهندگان فساد اداری، موارد گزارش‌دهی از تخلفات را تسهیل کرده و اطلاع دهندگان در مقابل هرگونه انتقام یا اقدامات تلافی جویانه که به نحوی آنان را متاثر بسازد از حمایت قانونی برخوردار باشند، افزایش می‌دهد.

سید اکرام افضلی رییس دیدبان شفافیت افغانستان گفته است: «این قانون کارمندان دولتی و بخش خصوصی و شهروندان افغان را قادر خواهد ساخت تا از جرایم فساد اداری، حیف و میل دارایی های عامه، تخلفات و سوء مدیریت در حکومت و بخش خصوصی را بدون این که مجازات شوند، اطلاع بدهند.»

همچنین حمیرا ایوبی رییس کاکس پارلمانی مبارزه علیه فساد اداری گفته است: «ما هرکاری را برای حصول اطمینان از این‌که طرح قانون حمایت از اطلاع دهندگان فساد اداری و سایر جرایم و تخلفات توسط پارلمان تصویب گردد، انجام خواهیم داد.»

فساد اداری از چالش‌های اصلی دولت افغانستان به شمار می‌رود. دولت این کشور در زمینه کاهش موارد فساد اداری تلاش‌های زیادی کرده اما تاکنون نتوانسته از گسترش آن جلوگیری کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала