جنبش روشنایی برای تظاهرات گسترده فردا آمادگی می‌گیرد

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: قرار است فردا، شنبه، دوم اسد، جنبش روشنایی بار دیگر در شهر کابل تظاهرات گسترده راه‌اندازی کند. این جنبش از مدت‌ها قبل برای راه‌اندازی این تظاهرات برنامه‌ریزی کرده است.

جنبش روشنایی که در پی تغییر مسیر انتقال برق ترکمنستان از ولایت بامیان به سالنگ شکل گرفت، به تاریخ بیست و هفتم ثور نیز یک تظاهرات گسترده‌ای را در کابل راه‌اندازی کرد. در این تظاهرات که صدها هزار نفر شرکت کرده بودند، نیروهای امنیتی تمامی راه‌های منتهی به داخل شهر را با گذاشتن کانتینیر سد کردند.

با برنامه‌ریزی دومین تظاهرات گسترده این جنبش، بازهم نیروهای امنیتی از همین حالا برخی از جاده‌های مهم در مسیر تظاهرات فردا را با گذاشتن کانتینیر مسدود کرده‌اند.

ریحانه آزاد از اعضای ارشد جنبش روشنایی و عضو مجلس نمایندگان، با اعلام آمادگی این جنبش برای راه‌اندازی تظاهرات گسترده در روزشنبه، می‌گوید که جنبش روشنایی و حکومت در حال مذاکره هستند اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌اند. خانم آزاد در صفحه رسمی فیسبوک خود می‌نویسد: «به تعقیب مذاکراتی که با نمایندگان با صلاحیت حکومت اغاز گردیده بود عصر روز پنجشنبه طرح کتبی حکومت جهت حل اختلاف نظر بر سر مسیر لین انتقال 500 کیلو ولت جهت منظور ایجاد کمیسیون مشترک از اعضای شورای عالی مردمی ونمایندگان با صلاحیت حکومت توسط دو تن از مقامات حکومتی به شورای عالی مردمی جنبش روشنایی مواصلت ورزید.» وی همچنین می‌افزاید: «شورای عالی مردمی جنبش روشنایی در یک جلسه فوق العاده طرح حکومت را طی چندین ساعت بحث فشرده مورد ارزیابی کلی همه جانبه قرار داد و آخرین طرح خود را به صورت کتبی به نمایندگان حکومت تسلیم داد و تاکید نمود که حداکثر تا فردا (جمعه) ساعت 8 صبح مورخ 1 اسد جواب نهایی حکومت روشن گردد در غیر آن صورت هیچ فرصتی برای بحث بیشتر باقی نمانده است.»

مساله عبور لین برق وارداتی پنج‌صد کیلوولت ترکمنستان زمانی جنجالی شد که حکومت افغانستان مسیر انتقال آن را تغییر داد. قرار بود این لین از ولایت بامیان عبور و به ولایات جنوب شرقی کشور امتداد یابد، اما حکومت می‌گوید که بدلیل طولانی شدن مسیر این لین باید از مسیر سالنگ عبور کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала