صادرات افغانستان معیاری می‌شود

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: با ارایه طرح بازنگری شده قانون استندرد سازی تجارت توسط کمیته‌ی موظف شده از سوی کابینه به ریاست جمهوری، اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان گفته است که باید این طرح به زودی نهایی شده تا پس از این اموال افغانستان مطابق به استندردها و نورم‌های بین‌المللی وارد بازارهای جهانی شود.

طرح قانون استندرد سازی تجارت نزدیک به هفته قبل از سوی کابینه افغانستان در پرنسیب مورد تایید قرار گرفته بود، اما به هیاتی مسوولیت داده شده بود تا این طرح را دو باره مورد بازنگری قرار داده و ابهامات موجود در آن رفع نماید. این طرح شش فصل و سی و چهار ماده دارد.

اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، پس از دریافت طرح بازنگری شده قانون استندرد سازی تجارت، گفته است، افغانستان زمانی می‌تواند اموال صادراتی خود را وارد بازارهای جهانی سازد که صارداتش استندرد و مطابق به معیارهای جهانی باشد.

رییس جمهور غنی می‌افزاید که با نهایی شدن کار قانون استندرد سازی تجارت، دولت افغانستان روی محصولات و تولیدات داخلی بیشتر از قبل توجه خواهد کرد. به گفته او، پس از این تولیدات داخلی افغانستان با استندردهای قبول شده و معیارهای بین‌المللی صادر خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала