صندوق بین المللی پول 45 میلیون دالر به افغانستان می پردازد

© AFP 2023 / ROBERTO SCHMIDTافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صندوق بین المللی پول اعلام کرده است که تا ۴۴٫۹ میلیون دالر امریکایی برای سهولت اعتباری طولانی مدتی به افغانستان، که در راستای تسریع بخشیدن به آجندای اصلاحات افغانستان، اعتمادسازی و تسریع منابع کشورهای کمک کننده به مصرف خواهد رسید، را می پردازد.

به گزارش سایت خبری ودصم، پس از تایید هیات اجرایی صندوق بین المللی پول مبنی بر واگذاری ۴۴٫۹ میلیون دالر به افغانستان، ۶٫۲ میلیون دالر آن بلافاصله به افغانستان قابل پرداخت است، و مابقی مبلغ در طول برنامه و بررسی های سالانه واریز می گردد.

میتسوشیرو فوروساوا، معاون مدیریت اجرایی صندوق بین المللی پول گفت:- "افغانستان هم اکنون شرایط بسیار دشوار انتقال اقتصادی، امنیتی و سیاسی را پشت سر می گذارد. این پول قرار است دستاوردهای اخیر افغانستان را در برنامه های کلان اقتصاد کشوری یکپارچه سازد و در راستای تحکیم سازی زیرساخت ها و تسریع پروسه حمایت کشورهای کمک کننده به مصرف برسد. این پول همچنین بر بنیان سازی، اصلاحات مالی و مالیاتی و معیارهای مبارزه با فساد تمرکز دارد."

وی افزود:- "در بخش مالیاتی، این برنامه قصد دارد تا عواید مالیاتی را از طریق مدیریت مالیاتی، سیاست های اصلاحی، تقویت قاعده سازی، تطبیق و گزارش دهی بودجه افزایش دهد تا اتکا به کمک های خارجی کم کم کاهش یابد".

معاون مدیریت اجرایی این صندوق علاوه نمود که در بخش مالی نیز این برنامه در نظر دارد تا ثبات اقتصادی کشور را افزایش دهد و همچنین قوانین و سیستم نظارتی بانک مرکزی را تقویت کند تا به مشکلات باقی مانده بانک مرکزی از جمله بحران ۲۰۱۰ کابل بانک رسیدگی شود.

قابل ذکر است که از طریق این سهولت اعتباری طولانی مدت، برنامه هایی پالیسی حفظ ثبات برنامه های کلان اقتصادی کشور و اصلاحاتی که سبب پیشرفت سکتور خصوصی می شود، اجرا خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала