رخصتی تابستانی مجلس سنا به تاخیر افتاد

عضو شوید
محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان رخصتی 45 روزه اعضای مجلس سنا را به تاخیر انداخت و اعضای شورای ملی را به ارگ ریاست جمهوری دعوت کرد.

به گزارش سایت خبری اطلاعات، رخصتی‌های تابستانی اعضای شورای ملی هرساله از اول ماه اسد آغاز می‌شود.
فضل هادی مسلم یار، رئیس مجلس سنا در نشست روز سه‌شنبه این مجلس گفت که رئیس‌جمهور از سناتوران خواسته تا زمانی‌که برخی قوانین مهم را تصویب نکرده‌اند به رخصتی‌های تابستانی‌شان نروند.
آقای مسلمیار مشخص نکرد که رییس‌جمهور خواستار تایید کدام قوانین از سوی مجلس سنا است که به‌خاطر آن رخصتی‌ تابستانی سناتوران را به تعویق انداخته است.
اما در این روزها بحث روی فرمان تقنینی اصلاح نظام انتخاباتی در کمیسیون مشترک هردو مجلس جریان دارد که نخستین نشست این کمیسیون امروز بی‌نتیجه پایان یافت و فرمان تقنینی همچنان تایید ناشده باقی ماند.
رییس مجلس سنا نیز از سناتوران خواست که براساس خواست رییس‌جمهور و تأکید او بر تصویب این قوانین تا روز یک‌شنبه به ولایت‌های‌شان نروند.
براساس قانون اساسی رییس‌جمهور صلاحیت دارد که در موارد ضروری از شورای ملی بخواهد تا رخصتی‌هایش را به تعویق بیاندازد. اعضای شورا ۴۵ روز در تابستان و ۴۵ روز در زمستان رخصتی‌ دارند.
امروز (سه‌شنبه، ۲۹ سرطان) آخرین نشست رسمی مجلس سنا برگزار شد، اما با درخواست رییس‌جمهور قرار است این مجلس دو نشست فوق‌العاده را در روزهای آینده برگزار کند.
مسلمیار: ریاست‌جمهوری امشب اعضای شورای ملی را فراخوانده است
در همین حال آقای مسلمیار می‌گوید که رییس‌جمهور اعضای شورای ملی را امشب در ارگ ریاست‌جمهوری فراخوانده است.
آقای مسلم یار در مورد علت دعوت رییس‌جمهور از اعضای شورای ملی چیزی نگفت.
بشیر احمد ته‌ینج، عضو مجلس نمایندگان نیز در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود دعوت‌نامه‌یی را که از سوی ریاست‌جمهوری ارسال شده، منتشر کرده است. در این دعوت‌نامه از اعضای شورای ملی دعوت شده که به‌منظور ملاقات با رییس‌جمهور و صرف طعام شب به ارگ بیایند.
اما عرفان الله عرفان، نایب منشی مجلس نمایندگان گفته است که احتمالاً رییس‌جمهور روی مسایل کلی در کشور با اعضای شورای ملی صحبت خواهد کرد.
آقای عرفان افزوده که آجندای نشست امشب با رییس‌جمهور مشخص نیست که رییس‌جمهور روی چه موضوعاتی بحث و رایزنی خواهد کرد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала