برگزاری نمایش آثار نقاشی و گرافیک سید قطب الدین زمر در مسکو

© Sputnik / A.Puyagarبرگزاری نمایش آثار نقاشی و گرافیک سید قطب الدین زمر در مسکو
برگزاری نمایش آثار نقاشی و گرافیک سید قطب الدین زمر در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به تاریخ 18 جولای در خانه ملیت های مسکو نمایش آثار هنر نقاشی و گرافیک از جانب سید قطب الدین زمر یک تن از نقاشان چیر ه دست کشور برگزار گردید.

در محفل که بدین مناسبت در خانه ملیت ها در مسکو به راه انداخته شده بود تعدای از افغانان مقیم مسکو و همچنان کارشناسان و منتقدین روسی حضور داشتند. در آغاز محفل راجع به شخصیت و سبک هنری نقاش، جناب نجیب الله شینواری مسئول بخش فرهنگی سفارت افغانستان در مسکو صحبت نمود. به دنبال ان کاشناسان و منتقدین، هر یک کارالینه اولگاه اناتولیفنا، پاپوف واسیلی ایوانویچ، بیلوف سیمون سمویلویچ و خدایبیردیف ابرهیم حیدرویچ نقد و نظریات خود را بیان داشتند.

در نمایشگاه ده ها آثار و اکثراً سبک ریالیزم به نمایش گذاشته شده بود که کنج های تاریک و روشن جامعه بشری را که در بر گیرنده زیبایی-زشتی، تاریکی- روشنی، ظاهر- باطن، محبت- عشق، عاطفه و بدبینی است آشکار می ساخت. نقاش برجسته و پرکار سیدقطب الدین زمر در شهر کابل در سال 1964 تولد یافت، از هفت سالگی به مکتب رفت و بعداً نظر به علاقه و استعدادی که به نقاشی داشت ، شامل مکتب نقاشی غلام محمد میمنه گی شد و نخستین آموزش های هنری را در آنجا فرا گرفت. به تعقیب ان  مدت چهار سال نزد استادان روسی در خانه علم و فرهنگ (اتحاد شوروی) سابق، فراگیری هنر نقاشی را ادامه داد. سید آثار خلاق هنری و ارزشمند خود را در آن سالها به نگارستان ملی، موزیم اردو و جوانان هدیه نمود، که شامل آثار مختلف نقاشی، گرافیک، کتب درسی هنر نقاشی، پوستر ها و ویدیو پوستر ها بود.

سید قطب الدین زمر جوایز اول و دوم را در بخش گرافیک از وزارت اطلاعات و فرهنگ انزمان و بر علاوه جوایز و تقدیرنانه های فراوان از ادارات مختلف دریافت داشته بود. او در سال 1987 برای کسب تحصیلات عالی به مسکو آمد و شامل اکادمی هنر — بنام سوریکوف شد و در سال 1994 این موسسه معتبر را به درجه ماستری به پایان رسانید.

اقای نقاش مستعد سید زمردر حال حاضر در حومه مسکو — شهرک پروتوینو با همسر و دو فرزند خود زندگی مینماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала