معاون اول مجلس: گروه داعش یک پروژه است

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: ظاهر قدیر معاون اول مجلس نمایندگان، مدعی است که گروه تروریستی داعش در افغانستان یک پروژه بین‌المللی و خطرناک است.

آقای قدیر که امروز در جلسه عمومی مجلس نمایندگان صحبت می‌کرد، تصمیم اخیر اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان در مورد از بین بردن گروه تروریستی داعش در ولایت ننگرهار در شرق این کشور را زیر سوال برد و تاکید کرد که دولت افغانستان نمی‌تواند این گروه را به زودی نابود کند. معاون اول مجلس نمایندگان گفت: «داعش یک پروژه بین‌المللی و خطرناک است. از ننگرهار شروع می‌شود و به شمال افغانستان می‌رسد. امروز در بدخشان هم رسیده است.»

او با اشاره به اظهارات اخیر اشرف‌غنی مبنی‌بر نابودی گروه تروریستی داعش طی هفته‌های آینده، گفت که دولت افغانستان در ماه‌ها هم نمی‌تواند چنین کاری انجام بدهد. ظاهر قدیر که از ولایت ننگرهار در مجلس نمایندگی می‌کند، گفت هرگاه نیروهای امنیتی کدام عضوی از گروه تروریستی داعش را بازداشت می‌کنند، از ادارات دولتی به آنان تماس گرفته می‌شوند تا فرد بازداشت شده را آزاد کنند. به گفته آقای قدیر، در این تماس‌ها بهانه می‌شود که فرد بازداشت شخص ارتباطی دولت است.

ظاهر قدیر پیش از این نیز برخی از مقام‌های ارشد حکومتی را متهم به حمایت از گروه تروریستی داعش کرده بود. او گفته بود که در این باره اسناد و شواهد موثقی در اختیار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала