تامین برق روزانه شهر فراه از انرژی خورشیدی

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر Kosh-Agachskaya solar power plant
Kosh-Agachskaya solar power plant - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با تلاش والی ولایت فراه و تصمیم وزارت انرژی و آب قرار شده تا در کمتر از یک سال آینده با استفاده از سولر، برق یک مگاواتی وارد شهر فراه شود.

به گزارش سایت خبری جمهور، مقامات محلی در  ولایت فراه گفته اند که بنا بر تصمیم گیری وزارت انرژی و آب و تلاش والی این ولایت، قرار شده تا در کمتر از یک سال آینده، با استفاده از سولر، برق یک مگاواتی وارد شهر فراه شود.
ناصر مهری، سخنگوی والی فراه به خبرگزاری جمهور گفته است:-  "این استیشن تولید برق آفتابی قرار است تا در یک زمین با مساحت هشت جریب در حومه فرودگاه فراه ساخته شود".
به بیان وی، در حال حاضر مردم فراه از ماشین های جنراتور و با استفاده از سوخت های فسیلی تولید برق دارند و این با هزینه های سنگینی به همراه است.
در ادامه سخنان خود او افزوده است، این استیشن تولید برق آفتابی دارای یک مگاوات قدرت میباشد و میتواند در طول روز شش ناحیه شهر فراه را خدمات دهد.شهر فراه دارای شش ناحیه است.
آقای مهری علاوه می کند که هم اکنون مردم فراه برای استفاده از برق جنراتوری، ۳۳ افغانی بابت هر کیلووات پرداخت میکنند که با ورود برق آفتابی، این رقم به ۳ افغانی در کیلووات کاهش میابد.
این مقام پیرامون هزینه ساخت و تاسیس این پروژه برق رسانی ابراز بی خبری کرد.
قرار بود تا با هزینه حدودا ۲۵ میلیون دالر، ولایت فراه به برق ایران دست پیدا کند.
مقامات محلی میگویند که این پروژه بنا بر عدم تامین هزینه از سوی وزارت مربوطه لغو شده است.
فراه به عنوان یکی از مناطق اقتصادی افغانستان دارای اهمیت فراوانی است.
با کمک های داخلی و خارجی، در چهره مرکز این ولایت تغییرات زیادی به وجود آمده و پروژه های بزرگی و سازنده ای به بهره برداری رسیده است.
هم اکنون مهمترین خالی گاه این ولایت به عنوان یک منطقه توسعه یافته در افغانستان، نبود برق مناسب است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала