اگر طالبان گروه تروریست شناخته نشود صلح در افغانستان نمی اید

© AP Photo / Ishtiaq Mahsudطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته برخی از مقامات سابق آمریکایی رئیس‌جمهور افغانستان، گروه طالبان این کشور را تروریست نمی‌داند در حالی که آنها نیز دست از جنگ و درگیری بر نخواهند داشت

به گفته برخی از مقامات سابق آمریکایی رئیس‌جمهور افغانستان، گروه طالبان این کشور را تروریست نمی‌داند در حالی که آنها نیز دست از جنگ و درگیری بر نخواهند داشت.
برخی از مقامات ارشد سابق غربی اعلام کردند: تا زمانی که طالبان افغانستان به عنوان یگ گروه تروریست شناخته نشود، پیروزی در برابر این گروه در افغانستان امکان‌پذیر نیست.
مقامات مذکور اظهار داشتند: گروه طالبان در افغانستان هرگز حاضر نیستند که از جنگ و درگیری دست بکشند.
به نوشته وان.تی.وی افغانستان، مقامات آمریکایی بر این باورند که حتی «محمد اشرف‌غنی» رئیس‌جمهور افغانستان نیز حاضر نیست گروه طالبان را در این کشور به عنوان تروریست معرفی کند. مقامات آمریکایی اذعان داشتند: برای اینکه اقدامات در برابر طالبان به نتیجه برسد، باید این گروه به عنوان یک گروه هراس‌افکن شناخته شود.
این اظهارات در حالی از سوی این مقامات آمریکایی مطرح می‌شود که طالبان تنها راه کنار گذاشتن جنگ و درگیری در افغانستان را پذیرفتن پیش‌شرطهای آنها توسط دولت کابل برای صلح عنوان کرده‌اند.
طالبان تصریح کرده‌اند تا زمانی که شروط آنها توسط دولت کابل پذیرفته نشود، هرگز پای میز مذاکرات صلح برای گفت‌وگوهای مستقیم با مقامات افغان حاضر نخواهند شد.
خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان، حذف این گروه و رهبران آن از فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل متحد و آزادی زندانیان طالبان از زندان‌های افغانستان و آمریکا از شروط طالبان برای حضور در مذاکرات صلح افغانستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала