تدوین برنامه‌ای برای جلوگیری از آزار و اذیت جنسی دختران در دانشگاه‌ها

© Flickr / ResoluteSupportMediaتدوین برنامه‌ای برای جلوگیری از آزار و اذیت جنسی دختران در دانشگاه‌ها
تدوین برنامه‌ای برای جلوگیری از آزار و اذیت جنسی دختران در دانشگاه‌ها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت تحصیلات عالی افغانستان با تدوین برنامه‌ جدیدی در نظر دارد تا از آزار و اذیت جنسی دختران دانشجو در دانشگاه‌های این کشور جلوگیری کند.

فریده مومند وزیر تحصیلات عالی، امروز در یک کنفرانس خبری گفت که با اجرای این برنامه موارد آزار و اذیت جنسی زنان و دختران دانشجو در نهادهای تحصیلی افغانستان کاهش خواهد یافت. وی تاکید کرد که هدف از تدوین این برنامه مصوونیت بخشیدن به دختران دانشجو در دانشگاه‌های افغانستان است. خانم مومند گفت: «نهادینه ساختن ارزش‌های اسلامی، تامین عدالت، مساوات، همبستگی، وحدت، توجه به ارزش‌های اخلاقی در دانشگاه‌ها و مسووایت پذیری در پرتو ارزش‌های والای اسلامی در تمامی سطوح علمی کشور از رسالت‌های این وزارت است.»

وزیر تحصیلات عالی می‌‌افزاید که با اجرای برنامه جلوگیری از آزار و اذیت جنسی دختران و زنان در نهادهای تحصیلی، میزان حضور زنان و دختران در دانشگاه‌ها بیشتر خواهند شد.

همچنین عثمان بابری معین علمی وزارت تحصیلات عالی در این کنفرانس گفت: «امیدواری ما این است که با تدوین و تطبیق این سندها مشکلات زنان و دختران در نهادهای تحصیلات عالی تا حد زیادی کاهش پیدا کند. اما، مشکلات بالاتراز سطح نهادهای تحصیلات عالی در کشور بوده و در برخی موارد حتا گزارش‌های تکان دهنده نیز وجود دارند.»

آزار و اذیت جنسی زنان و دختران در افغانستان، به یک معضل اجتماعی بزرگ در این کشور مبدل شده است.

عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، حدود دو ماه قبل گفته بود که آزار و اذیت زنان و دختران در روی جاده‌ها،‌ مراکز آموزشی و دفاتر به یک امر معمول مبدل شده است

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала