آمادگی قوای عراق برای نبرد شدید با داعش

© AP Photo / Hadi MizbanПремьер-министр Ирака Хайдер Аль-Абади
Премьер-министр Ирака Хайдер Аль-Абади - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حیدر العبادی: آمادگی آزادسازی ولایت نینوا را داریم

نخست وزیر عراق طی سخنرانی اعلام کرد که نیروهای عراق آمادگی آزادسازی ولایت نینوا را دارند.

آژانس مهر: به نقل از المیادین، نیروهای عراقی پس یک ماه درگیری شدید موفق شدند میدان هوایی القیاره را باز پس گیرند و اکنون به پیشروی خود به سمت موصل ادامه می دهند. در همین حال منابع عراقی از فرار تعدادی از عناصر داعش از این منطقه به سمت جنوب موصل خبر می دهند.

در این رابطه حیدر العبادی نخست وزیر عراق در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: نیروهای امنیتی در تعقیب داعش هستند و ما توانایی و استعداد آن را داریم که به زودی ولایت نینوا را آزاد کنیم.

وی اظهارداشت: نیروهای امنیتی عراق بدون تاثیرپذیری از فضای متشنج رسانه ای به پیشروی ادامه می دهند و درجریان چند روز گذشته ما صدها کلیومتر پیشروی داشته ایم و این انتقام ما از تروریست ها است و به زودی همه سرزمین را از وجود آنها پاک خواهیم کرد.

در همین حال سخنگوی نیروهای مقاومت مردمی (حشد الشعبی) در اظهاراتی خواستار تجدید نظر در مورد برنامه امنیتی گذشته شده و حمایت جدی از اماکن مقدسه را خواستار شد، وی اظهار داشت: حشد الشعبی اطلاعات زیادی در مورد عوامل تروریستی فراری دراختیار دارد و حشدالشعبی با حملات رسانه ای و سیاسی مبازره می کند و از وجب به وجب خاک عراق دفاع خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала