اوباما و غنی در وارسا باهم دیدار کردند

© Press-service of the President of Ukraine /  مراجعه به بانک تصاویر اوباما و غنی در وارسا باهم دیدار کردند
اوباما و غنی در وارسا باهم دیدار کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان با باراک اوباما رییس جمهور ایالات متحده امریکا در حاشیه نشست سران کشورهای عضو ناتو در وارسا باهم دیدار و گفتگو کرده‌اند.

براساس اعلامیه‌ای که توسط دفتر ریاست جمهوری منتشر شده، آقای اوباما در این دیدار گفته است که نظر به ارزیابی‌های مسوولان نظامی و سیاسی امریکا و براساس تعهد مردم و دولت افغانستان، تصمیم گرفت تا مدت حضور نیروهای امریکایی را در افغانستان تمدید کند.

در اعلامیه ریاست جمهوری افغانستان آمده است: «رییس جمهور اوباما از داشتن تعهد و دیدگاه واضح حکومت وحدت ملی نسبت به مردم افغانستان ستایش کرده، خاطر نشان نمود که تعهد و دیدگاه واضح حکومت افغانستان، امریکا را برای حمایت از حکومت و مردم افغانستان ترغیب نموده است.»

رییس جمهور اوباما تاکید کرده که ایالات متحده و برخی از کشورهای دیگر به مثابه همکاران بین‌المللی افغانستان، درکنار این کشور باقی خواهند ماند.

سران و مقام‌های ارشد نزدیک به هفتاد کشور در شهر وارسا،‌ پایتخت پولند گردهم آمده‌ تا در مورد موضوعات مهم جهانی از جمله چگونگی حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان تا سال 2020 میلادی باهم گفتگو کرده و تعهدات جدید مالی در این زمینه ارایه دهند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала