کاهش سربازان امریکایی برماموریت امریکا در افغانستان تاثیری نخواهد گذاشت

© Fotolia / Oleg_Zabielinکاهش سربازان امریکایی برماموریت امریکا در افغانستان تاثیری نخواهد گذاشت
کاهش سربازان امریکایی برماموریت امریکا در افغانستان تاثیری نخواهد گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال «جوزف وتل» گفت: کاهش 1400 سربازآمریکایی درافغانستان به ماموریت آمریکا دراین کشورصدمه‌ای نمی‌زند.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس،جنرال «جوزف وتل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه گفته که باوجود افزایش خشونت‌ها درافغانستان کاهش این نیروها هیچ‌گونه تاثیر منفی بر ماموریت نیروهای آمریکایی در افغانستان نخواهد گذاشت.

وی افزود: هنوز وضعیت درافغانستان دشوار به نظر میرسد و تلفات نیروهای امنیتی این کشور افزایش چشم‌گیری داشته و این مایه نگرانی ما است.

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا گفت: اما ما اوضاع افغانستان را به گونه جدی زیرنظر داریم و من فکر نمی‌کنم که کاهش 1400 سرباز آمریکایی مستقر در افغانستان صدمه‌ای به ماموریت ما در این کشور وارد کند.

  رویترز نوشت: درهمین حال شماری از دیپلمات‌ها و ژنرال‌های پیشین آمریکایی گفته‌اند که حفظ 8 هزار و 400 سرباز آمریکایی در افغانستان یک پیام واضح را به گروه‌های تروریستی فرستاد.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد روز چهارشنبه اعلام کرد تا پایان حضورش در این سمت، 8400 نیروی نظامی را در خاک افغانستان حفظ کند. 

«اشتون کارتر»وزیر دفاع آمریکا طی اظهاراتی از شمار دقیق نیروهای آمریکایی در افغانستان اظهار بی‌اطلاعی کرد اما گفت که آمریکا چهارچوب مشخصی را در این زمینه ارایه خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала