یک نهاد مدنی جوانان به طالبان: نمی‌توانید نظام را با سقوط مواجه کنید

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: شبکه فعالان جوان برای اصلاح و تغییر، از نهادهای مدنی مربوط به جوانان افغانستان، در پیامی به مناسبت فرارسیدن عیدسعید فطر خطاب به گروه طالبان می‌گوید که این گروه با تهدید و خشونت نمی‌تواند نظام سیاسی افغانستان را با خطر سقوط مواجه سازد.

این شبکه در پیامی که خود را به عنوان مخالف سیاسی حکومت وحدت ملی معرفی کرده است، خطاب به گروه طالبان می‌گوید: «ما در دایره‌ی قانون و حقوق شهروندی خویش، مخالف سیاسی حکومت نا مشروع وحدت ملی هستیم، اما این نکته را به تمامی دشمنان افغانستان خاطر نشان می‌سازیم که در برابر تهدید، تجاوز بیرونی، همچنان کنار مردم و نظام خود ایستاده و از تمامیت ارضی، حقوق شهروندی و عزت ملی خویش دفاع می‌کنیم. پس بدانید که با ترور، ایجاد وحشت و کشتار مردم بی‌گناه و افتادن در دامن بیگانگان و دشمنان قسم خورده‌ی مردم افغانستان، هیچ گاهی نمی‌توانید مردم را تهدید و نظام افغانستان را به سقوط مواجه کنید.»

شبکه فعالان جوان برای اصلاح و تغییر، همچنین خطاب به حکومت افغانستان افزوده که رهبران این حکومت باید بدانند که دیگر در میان جایگاهی ندارند. این نهاد مدنی می‌افزاید که حکومت وحدت ملی طی دو سال گذشته برای مردم و جهانیان ثابت ساخته که کارایی و مشروعیت ندارد.

این شبکه در پیام خود خطاب به سران حکومت می‌نویسد: «از سران حکومت می‌خواهیم که طبق توافق نامه‌ی دو ساله‌ی حکومت ساز خویش عمل نموده و زمینه‌ی را برای جا بجایی یک حکومت مشروع فراهم ساخته، بیشتر از این صبر مردم را به آزمایش نگیرند.»
گفته می‌شود که شبکه فعالان جوان برای اصلاح و تغییر توسط یکی از مقام‌های حکومت پیشین حمایت می‌شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала