حالت آماده باش کشورهای عربی

© AFP 2023 / Abdullah Al-QadryРакетная установка Комитетов народного сопротивления Йемена
Ракетная установка Комитетов народного сопротивления Йемена - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در چند سال گذشته این نخستین بار است که در عربستان خارجی ها در یک بمب گذاری هدف قرار می گیرند

کشورهای حوزه خلیج (فارس) برای حملات احتمالی داعش در عید فطر به حالت آماده باش درآمده اند. هدف داعش از این حملات احتمالی برهم زدن امنیت این کشورها و تاکید بر این است که حمله ائتلاف بین المللی به مواضع این گروه بر توانایی آن برای حمله به اهداف مختلف در منطقه تاثیری ندارد.
نیروهای امنیتی عربستان دیروز سه بمب گذاری تروریستی را در کنسولگری امریکا در جده، مسجد شیخ فرج العمران در قطیف و مقر امنیتی نزدیک مسجد النبی در مدینه منوره خنثی کردند. عاملان این بمب گذاری ها و شماری دیگر کشته و تعدادی زخمی شدند.
تلویزیون دولتی این کشور از کشته شدن یک فرد انتحاری و زخمی شدن دو نفر دیگر در جریان بمب گذاری نزدیک کنسولگری امریکا در جده در ساعات اولیه بامداد روز دو شنبه خبر داد. در چند سال گذشته این نخستین بار است که در عربستان خارجی ها در یک بمب گذاری هدف قرار می گیرند.

یمن - اسپوتنیک افغانستان
جنایت جدید عربستان در یمن

الحیات چاپ لندن افزود: کویت نیز روز گذشته بررسی دقیق گذرگاه های مرزی خود را با عراق و عربستان آغاز کرد. این اقدام در پی کشف هسته های داعش صورت گرفت. این هسته ها برای هدف قرار دادن تاسیسات امنیتی و بمب گذاری در یکی از مساجد جعفری برنامه ریزی کرده بودند.
در شرایطی که دستگاه های امنیتی کویت نظارت از پایگاه های حساس را تشدید کرده اند، وزارت کشور کویت با صدور بیانیه ای از خنثی کردن سه طرح تروریستی برای هدف قرار دادن امنیت این کشور و بازداشت عناصر آن که با داعش در ارتباط بودند، خبر داد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала