کشورهای عربی خلیج فارس علاقمند سرمایه گذاری در افغانستان هستند

© wikipedia / Sent via OTRSمحمد بن سلمان بن عبد العزيز آل سعود
محمد بن سلمان بن عبد العزيز آل سعود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد بن سلمان آل سعود، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان در دیدار با محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور گفته است که کشورهای خلیج علاقه مند‌ اند در بخش های زراعت و انرژی در افغانستان سرمایه گذاری کنند.

در این دیدار ولیعهد و وزیر دفاع سعودی بر همکاری‌های دومدار میان دو کشور تأکید کرده، گفته است که همکاری‌های منطقوی برعلاوۀ توسعه اقتصادی، باعث تأمین امنیت و ثبات منطقه خواهد شد.

ولیعهد سعودی به نمایندگی از کشورش بر ادامۀ همکاری‌های اقتصادی با افغانستان ابراز آمادگی نموده و به آقای غنی اطمینان داده، که کشورهای خلیج را نیز بخاطر گسترش همکاری‌های اقتصادی با افغانستان تشویق خواهد کرد.

رئیس جمهور کشور موقف مشترک و واضح علمای جهان اسلام را در مبارزه علیه تروریزم مهم خوانده و تاکید نموده که علمای جهان اسلام از طریق یک فتوا، تروریزم را پدیدۀ ضد اسلام و مسلمانان معرفی نمایند و مسلمانان را بخاطر مبارزه با این پدیدۀ شوم تشویق نمایند.

همچنان، در این دیدار پیرامون مشکلات افغان‌های مقیم سعودی بحث صورت گرفته و ولیعهد سعودی جهت حل مشکلات افغانهای مقیم آن کشور، به آقای غنی اطمینان داده است.

گفتنی است که آقای غنی که به منظور ادای عمره در یک سفر دو روزه عازم عربستان سعودی گردیده بود، صبح روز یکشنبه (۱۳ سرطان) به کشوربازگشت    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала