تاکید براتخاذ تدابیر امنیتی در روزهای عید

© Photo / ارگدستور شورای امنیت ملی برای خشکاندن چمشه‌های عایداتی گروه‌های تروریستی
دستور شورای امنیت ملی برای خشکاندن چمشه‌های عایداتی گروه‌های تروریستی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت ملی با تأکید بر تأمین امنیت شهروندان در روزهای عید سعید فطر، به ارگانهای دفاعی و امنیتی جهت اتخاذ تدابیر امنیتی هدایت لازم صادر نمود.

اين اظهارات در خبرنامه اى که از سوى دفتر مطبوعاتى رياست جمهورى، به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، بيان گرديده است.

در خبرنامه آمده است که تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهور، جلسۀ شورای امنیت ملی قبل از ظهر امروز در ارگ دایر گردید.

شورای امنیت ملی، با اتحاف دعا به روح قربانيان نیروهای دفاعی و امنیتی کشور، با ابراز تأسف و اندوه از وقوع حادثه اخیر انتحاری بالای کاروان موترهای حامل محصلین اکادمی تعلیمی پولیس میدان وردک، سهل انگاری مسئولان را قابل نگرانی دانست.

جلسه، جهت برخورد قانونی با مسئولان مذکور، جلوگیری از بروز دوبارۀ این گونه حوادث دلخراش و همچنان رسیدگی به فامیل‌های کشته شدگان و فراهم سازی زمینۀ تداوی شماری از مجروحان این حادثه در داخل و خارج از کشور، به مسئولان ذیربط هدایات لازم صادر نمود.

درین جلسه، وزرای سکتور دفاعی و امنیتی با ارائۀ گزارش از وضعیت امنیتی ولایات هلمند، ارزگان، کندز، فاریاب، ننگرهار، کنر، بدخشان، بغلان، بادغیس و میدان وردک، دستاوردهای ۷۲ ساعت اخیر نیروهای دلیر دفاعی و امنیتی کشور در نابودی بی سابقۀ دشمنان، تلاش های خستگی ناپذیر و شهامت آنها را در راستای تامین منافع ملی کشور قابل تمجید دانستند.

شورای امنیت ملی با سپاسگزاری ویژه از عملکرد این نیروها، جهت دفع تهدیدات امنیتی و تأمین هرچه بهتر امنیت در سراسر کشور، به ارگانهای دفاعی و امنیتی هدایات لازم صادر نمود.

در خبرنامه افزوده شده است که سپس، مشاور امنیت ملی، از تحویل گیری اولین محموله از کمک های تسلیحاتی اخیر جمهوری مردم چین به افغانستان، به جلسه گزارش ارائه نمود.

در اين جلسه، مشکلات بیجاشدگان ناشی از حملات بی رحمانۀ دشمن در ولسوالی های کوت و حصارک ولایت ننگرهار و ولسوالی راغستان ولایت بدخشان، مورد بررسی قرار گرفت و به ارگانهای مربوطه به منظور تسریع روند مساعدت به بیجاشدگان ولسوالی های مذکور هدایت همه جانبه صادر شد.

بربنياد معلومات منبع، جلسه، پلان اصلاحی پولیس محلی را مورد ارزیابی همه جانبه قرار داد و با تمجید از پیشرفت های قابل ملاحظه در روند ایجاد اصلاحات پولیس محلی، به وزارت امور داخله هدایت داد تا مطابق طرزالعمل از قبل تصویب شده، روند اصلاحات پولیس محلی را تا آخر ماه میزان نهایی سازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала