ارگ: افغانستان در نشست وارسا با دست پر شرکت می‌کند

© Photo / Lukas Plewniaارگ: افغانستان در نشست وارسا با دست پر شرکت می‌کند
ارگ: افغانستان در نشست وارسا با دست پر شرکت می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: با نزدیک شدن زمان برگزاری نشست سران کشورهای کمک‌کننده به افغانستان در وارسا، مقام‌های دولتی این کشور می‌گویند که دولت افغانستان در این نشست با دستان پر شرکت خواهد کرد. این نشست قرار است تا یک هفته دیگر در شهر وارسای پولند برگزار شود.

شاه‌حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، می‌گوید که نشست وارسا به منظور ادامه ماموریت «حمایت قاطع» پس از سال جاری میلادی و ارایه تعهدات مالی جدید کشورهای عضو ناتو تا سال 2020 برگزار می‌شود. به گفته آقای مرتضوی، در این نشست برهمکاری‌ها و مشارکت دوامدار میان افغانستان و ناتو نیز تاکید خواهد شد.

شاه حسین مرتضوی می‌افزاید که دولت افغانستان کارخانگی خود را درست انجام داده و می‌تواند در نشست وارسا با دستان پر شرکت کند. آقای مرتضوی می‌گوید: «افغانستان در نشست وارسا با آمادگی کامل و دست پر شرکت می‌کند. کارخانگی که به حکومت افغانستان سپرده شده بود، به شکل درست آن انجام شده است.»

معاون سخنگوی دفتر ریاست جمهوری تاکید می‌کند که در آستانه برگزاری این نشست، گروه طالبان با راه‌اندازی موجی از خشونت‌ها تلاش دارد تا نشست وارسا را تحت شعاع قرار دهد. به گفته او، برخی از حلقات سیاسی نیز در راستای ایجاد حاشیه برای نشست وارسا دست به کار شده‌اند. آقای مرتضوی معتقد است که نشست وارسا در کنار حمایت و تعهد مالی، نوعی از نمایش اجماع سیاسی برای حمایت از دولت و مردم افغانستان می‌باشد. به گفته او، گروه‌هایی که در تلاش اند تا این نشست را تحت شعاع قرار دهند، به اهداف خود دست نخواهند یافت.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала