تکذیب توافق همکاری نظامی با روسیه از جانب امریکا

© REUTERS / Yuri Gripasجاش ارنست سخنگوی کاخ سفید
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید روز شنبه 2 جولای در مصاحبه‌ای گفت، پرزیدنت اوباما هیچ توافقی در باره همکاری نظامی با روسیه در باره سوریه امضا نکرده است.

این اظهارات جان ارنست زمانی مطرح می شود که برخی رسانه‌های غربی از جمله روزنامه واشینگتن پست، گزارش دادند، که واشینگتن با مسکو به منظور هدف قرار دادن «جبهه النصره» توافقنامه‌ای را امضا کردند.
طبق این توافق روسیه و اسد بمباران مخالفان معتدل و همچنین مناطق مسکونی و کشتار غیر نظامیان با بمب‌های آتش زا را متوقف کنند و در مقابل ایالات متحده برای هدف قرار دادن جبهه النصره و داعش با روسیه همکاری و هماهنگی خواهد کرد.
سخنگوی کاخ سفید گفت:«دولت آمریکا یک تناقض اساسی در مواضع روسیه در قبال بحران سوریه می بیند. این تناقض در اولین مرحله استراتژی روسیه که همان حمایت از اسد است، مشاهده می شود. واشینگتن از اول به روسیه پیشنهاد داد تا در چارچوب ائتلاف بین المللی جنگ علیه تروریسم و هدف قرار دادن داعش و النصره عمل کند و بر اسد فشار بیاورد تا روند صلح و راه حل سیاسی را قبول کند».
او افزود:«برغم حمایت روسیه از روند مسالمت آمیز برای پایان دادن به بحران سوریه اما اهداف روسیه و عملکردش در حمایت از اسد همیشه غیر قابل درک و متناقض با تلاش‌ها برای آتش بس بوده است».
وی اظهار داشت:« ایالات متحده تلاش می کند که با فشار بر احزاب سوری معتدل مخالف اسد آنها را برای قبول دوره انتقالی قانع کند. آمریکا همچنین روسیه را برای نبرد علیه داعش والقاعده به پیوستن به ائتلاف بین المللی تشویق کرده است».
جاش ارنست در ادامه گفت: «ایالات متحده به دلایلی بسیار نسبت به اهداف روسیه در سوریه شک و تردید دارد. ما از دولت روسیه و رئیس جمهوری آن می خواهیم که از نفوذ خود برای اعمال فشار بر رژیم اسد برای پایان دادن به جنگ داخلی و کشتار استفاده کند».
پیشتر رئیس سازمان سیا از عدم همکاری روسیه با ایالات متحده در رابطه با بحران سوریه انتقاد کرد. وی گفته بود که هماهنگی آمریکا و روسیه تنها در حد اطلاعات اولیه برای منع برخورد جنگنده‌ها دو کشور بر فراز سوریه منحصر می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала