خوش‌بینی دولت افغانستان از انجام مذاکرات صلح با حزب اسلامی

© Wikipedia / MrPenguin20حزب اسلامی
حزب اسلامی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: بدنبال انتشار گزار‌ش‌هایی مبنی‌بر خودداری گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی از ادامه مذاکرات صلح با دولت افغانستان، حنیف اتمر مشاور امنیت ملی این کشور نسبت به انجام این مذکرات ابراز خوش‌بینی کرده است.

به نقل از یک اعلامیه دفتر شورای امنیت ملی، آقای اتمر که روز چهارشنبه در سفری به جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار، در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، گفت که هنوزهم برخی از مسایل و اختلافات کوچک میان دولت افغانستان و حزب اسلامی حل ناشده باقی مانده، اما امیدواری‌ها برای این‌که مذاکرات صلح میان دو طرف به یک نتیجه مطلوب برسد وجود دارد.

 مشاور امنیت ملی افغانستان همچنین افزود شورای عالی صلح که مسوولیت پیش‌برد گفتگوهای صلح را به عهده دارد، با حزب اسلامی روی موضوعات کلی به توافق رسیده است.

اخیرا برخی از رسانه‌ها گزارش دادند که گلبدین حکمتیار گفتگو با دولت افغانستان را رد کرده است. براساس این گزارش‌ها، آقای حکمتیار شرایط تازه‌ای از جمله تعیین زمان خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان و منحل شدن نظام سیاسی موجود را برای انجام مذاکرات صلح مطرح کرده است.

حزب اسلامی که از جمله‌ی احزاب مهم جهادی به شمار می‌رود، پس از سقوط رژیم طالبان در افغانستان، علیه دولت و نیروهای بین‌المللی مستقر در این کشور ایستاد شد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала