نیازمندی پاکستان در روابط دوستانه با افغانستان

© Flickr / bm1632نیازمندی پاکستان در روابط دوستانه با افغانستان
نیازمندی پاکستان در روابط دوستانه با افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیرامور خارجه سابق پاکستان اعلام کرد: درحال حاضر بجای احیای روابط اسلام آباد با دهلی نو بیشتر نیازمند روابط دوستانه باکابل هستیم.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «پاکستان»، «حنا ربانی» وزیر امور خارجه سابق پاکستان در گفتگوی با شبکه تلویزیونی «جیو نیوز»، گفت: برقراری روابط دوستانه واشنگتن با دهلی نو به معنی رویاروی هند با پاکستان نیست بلکه راهی برای جلوگیری از نفوذ چین در منطقه است.

وی با اشاره به درگیری های اخیر در مرز «تورخم» بین افغانستان و پاکستان افزود: داشتن روابط دوستانه با افغانستان نیازمند آن است که مناقشات مرزی خود را در مرزها با این کشور حل و فضل نماییم. در حال حاضر بجای احیای روابط اسلام آباد با دهلی نو بیشتر نیازمند روابط دوستانه با کابل هستیم.

وی در ادامه تصریح نمود: کشته شدن «ملا اختر منصور» رهبر سابق طالبان و نیز «اسامه بن لادن» رهبر سابق القاعده در پاکستان از بد شانسی ماست و ما نباید اجازه دهیم که سرزمین ما در اختیار تروریست ها قرار گیرد. پاکستان باید بدون هیچ گونه اغماضی با تمام گروههای تروریستی مبارزه کند.

لازم به ذکر است «اسامه بن لادن» رهبر سابق القاعده در سال 2011در عملیات نیروهای واکنش سریع آمریکا در شهر «ایبت آباد» نزدیک پایتخت پاکستان کشته شد. ماه پیش نیز «ملا اختر منصور» رهبر سابق طالبان در حمله هوایی هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در منطقه «نوشکی» ایالت بلوچستان پاکستان کشته شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала