ارگ به شورای حراست: به قانون اساسی مراجعه فرمایید

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: بدنبال اظهارات عمر داوودزی از اعضای ارشد شورای حراست و ثبات افغانستان در مورد «مهمان بودن» حکومت وحدت ملی، ارگ ریاست جمهوری از این شورا خواسته تا در مورد چگونگی مدت کار رییس جمهور به قانون اساسی مراجعه کند.

شورای حراست از ایتلاف‌های عمده سیاسی است که سال گذشته توسط شماری از رهبران ارشد جهادی و مقام‌های دولت پیشین شکل گرفت.
آقای داوودزی شام روز گذشته در یک کنفرانس خبری گفت که حکومت وحدت ملی براساس مصلحت بوجود آمده و مطابق تفاهم‌نامه‌ی که میان رهبران این حکومت به امضا رسیده بود، دوره کاری این حکومت به پایان رسیده است. این عضو شورای حراست از رهبران حکومت وحدت ملی خواست تا مطابق وعده‌ی شان لویه جرگه تغییر قانون اساسی را برگزار کنند.

اما، شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری، در واکنش به اظهارات عمر داوودزی می‌گوید که وی بهتر است در مورد مدت کار رییس جمهور به قانون اساسی مراجعه کند. آقای مرتضوی به سپوتنیک گفت: «دیدگاه‌های افراد واحزاب سیاسی زمانی به انکشاف سیاسی کمک می‌کند که بادرک درست ازقانون اساسی صورت گرفته باشد. قانون اساسی افغانستان میعاد کار رییس جمهور و زمان انتخابات ریاست جمهوری را به وضاحت بیان کرده است. جناب آقای داوودزی بهتر است حد اقل یک بار به قانون اساسی مرا جعه فرماید.»

رهبران حکومت وحدت ملی با امضای موافقت‌نامه‌ای که منجربه تشکیل این حکومت شد، به برگزاری لویه جرگه به منظور تغییر قانون اساسی و ایجاد پست نخست وزیری، در جریان دو سال پس از تشکیل این حکومت تاکید کرده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала