واقعیت های امنیتی شمال آشکار نمی شود

© Photo / U.S. Armyشرکت هواپیماهای آمریکایی در عملیات جنگی علیه طالبان در شمال افغانستان
شرکت هواپیماهای آمریکایی در عملیات جنگی علیه طالبان در شمال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست ولایت بلخ، می گوید که حکومت وحدت ملی، گسترش نفوذ و تهدید طالبان و داعش را جدی نمی گیرد و این گروه ها بسیاری از بخش های کشور بویژه ولایت های شمالی کشور را با خطرهای جدی روبرو ساخته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)،فرهاد عظیمی، عضو مجلس نمایندگان، حضور و پایگاه سازی داعش را جدی می داند و می گوید: برای فعلاً گزارش ها حاکی از این است که طالبان در مشرقی، کنر و ننگرهار وجود دارند. در ولایت غزنی هم حضور فعال دارند، در ساحه برج جنگی ولسوالی نوبهار زابل هم قرارگاه ایجاد کرده اند و از این طریق می خواهند در ولسوالی های اجرستان، مالستان و ناوه غزنی و همچنان ارزگان خاص و نوبهار ولایت زابل پایگاه سازی داشته باشند.
وی افزود: آنها یک برنامه دو مرحله ای را در دست گرفته اند که در قدم اول از همین جاهایی که پایگاه سازی کرده اند به ولایت دایکندی و بامیان بیایند و در آنجا مستقر شوند. در مرحله دوم، آنها سمنگان و سرپل را هدف قرار داده اند تا به عنوان مرکز انتخاب کنند تا ازاین طریق بتوانند ولایت بلخ و سایر ولایت هایی که همجوار سرپل و سمنگان است مورد تهدید قرار دهند.
عظیمی گفت: در ولسوالی های برکه، دشت ارچی قندوز، داعش عملاً حضور دارد و حتی خانواده های حرکت اسلامی ازبکستان، در ولسوالی کوهستانات سرپل، مصروف تبلیغات هستند تا افراد و اشخاصی را که در آنجا هستند جذب کنند.
نماینده مجلس، افزود: بنابراین بسیاری از واقعیت ها در شمال پنهان ساخته می شود. هم اکنون در برخی قسمت های فاریاب هم طالبان و هم داعش حضور دارد. این بیان گزارش ها برای این است که حکومت تدابیری را برای این وضعیت اعمال کند تا بتوانیم بر دشمنان پیروز شویم.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала