اتمر: کوت باید قبرستان داعش شود

© REUTERS / Dado Ruvicیک تایید دیگر بر همکاری نفتی داعش با ترکیه
یک تایید دیگر بر همکاری نفتی داعش با ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنيت ملى، به سران سياسى و نظامى ولايت ننگرهار هدايت داده تا با تمام نيرو براى سرکوب داعش و انهدام لانه هاى آنان، از همه امکانات دست داشته استفاده کنند.

به گزارش آژانس خبرى پژواک، مشاور امنيت ملى، از طريق ويديوکنفرانس با سران سياسى و نظامى و متنفذين قومى ننگرهار درمورد وضعيت امنيتى ولسوالى کوت گفتگو کرد.

منبع افزوده است که نمايندگان مردم ننگرهار در ولسى جرگه هر يک انجنيرسيداکرام، عصمت شينوارى، شينکى کروخيل نمايندۀ مردم کابل در جرگۀ متذکره و ملالى شينوارى مشاور رئيس جمهور در امور جوانان نيز در اين ويديوکنفرانس حضور داشتند.

در این گزارش آمده است که افزون بر والى ننگرهار، قوماندان قول اردوى ٢٠١ سيلاب و قوماندان امنيه، رييس امنيت ملى و برخى متنفذين قومى نيز در اين کنفرانس اشتراک ورزيده بودند.

منبع نگاشته است که مشاور امنيت ملى، به سران سياسى و نظامى ولايت ننگرهار دستور داد که از همه نيرو و امکانات دست داشته خود براى از بين بردن لانه هاى دهشت افگنى داعش و سرکوب فعاليت آنان استفاده نمايند.

مشاور امنيت ملى با متنفذين قومى ولسوالى کوت درمورد کشتار افراد ملکى در اين ولسوالى، ابراز همدردى کرد و افزود که قربانى آنان در تاريخ حفظ آزادى ملى، ماندگار خواهد بود.

حنيف اتمر، به نظاميان مستقر در ولايت ننگرهار، سخن رئيس جمهور را چند مرتبه تکرار کرد: "کوت را به قبرستان داعش مبدل سازيد، و انتقام هموطنان شهيد را بگيريد."

شايان ذکر است که شب جمعۀ گذشته، افراد گروه داعش بر مناطق مختلف ولسوالى کوت حمله کردند که درکنار نيروهاى امنيتى، افراد ملکى نيز کشته و زخمى شدند و ده ها منزل افراد ملکى را نيز به آتش کشاندند.

 

 مسئولان محلى مى گويند که درحملات متقابل، ده ها فرد داعش کشته شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала