روسیه و چین دو متحد نزدیک برای هم هستند

© Sputnik / Michael Klimentyevروسیه و چین دو متحد نزدیک برای هم هستند
روسیه و چین دو متحد نزدیک برای هم هستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهوری روسیه ضمن تاکید بر نقش تاثیرگذار کشورش و چین بر ثبات بین المللی، دو کشور را دو متحد بسیار نزدیک به هم خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه با خبرگزاری شین هوآ، رابطه میان چین و کشورش را عاملی تعیین کننده در ثبات جهان دانست.

رئیس جمهوری روسیه که این سخنان را پیش از سفر دو روزه خود به چین مطرح کرده گفت: واقعیت این است که همکاری امروز میان روسیه و چین در مورد مسائل بین المللی، بر ثبات جهان تاثیر گذار خواهد بود.

وی افزود: جدا از بحث همکاری دوجانبه در چارچوب سازمان شانگهای، ما در قالب کشورهای عضو گروه «بریکس» نیز با یکدیگر همکاری داریم که در اصل به وسیله ما ایجاد شد و همکاری نزدیکی هم در این باره با سازمان ملل داریم.

وی افزود: اجازه بدهید بیانیه رئیس جمهوری خلق چین در مراسم هفتادمین سالگرد سازمان ملل را یادآور شوم. وی در بیانیه خود خواستار حل تمامی مشکلات بین المللی  با استفاده از ابزار مسالمت آمیز و بر اساس ضوابط حقوق بین الملل شد.

پوتین تاکید کرد: به علاوه، رئیس جمهور (چین) در زمره کسانی بود که برای کمک در این راستا اعلام آمادگی کرد و البته پیشنهادهایی را هم ارائه کرد.

اما رئیس جمهور روسیه در بخشی دیگر از سخنان خود به نقش مهم شوروی سابق در عضویت دائمی چین در میان اعضای سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: می خواهم این طلب را آزادانه بیان کم که این کشور (روسیه)، که آن زمان اتحاد جماهیر شوروی بود، هر تلاشی برای عضویت جمهوری خلق چین در شورای امنیت سازمان ملل انجام داد. ما همیشه معتقیم که این جایگاه واقعی مردم چین است.

وی همچنین خواستار نزدیک تر شدن روابط و مواضع دو کشور در امور بین المللی شد و گفت: ما همواره در تماس پی در پی با یکدیگر بوده و در امور بین المللی با هم مشورت می کنیم. از آنجا که ما یکدیگر را متحدینی نزدیک برای هم می بینیم، بنابراین همواره به سخنان و خواسته های شریک خود گوش داده و سعی می کنیم کاری انجام دهیم که به نفع هر دو باشد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала