هفتاد و هشت درصد آموزگاران در کابل زن هستند

© ResoluteSupportMediaهفتاد و هشت درصد آموزگاران در کابل زن هستند
هفتاد و هشت درصد آموزگاران در کابل زن هستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: دفتر ریاست جمهوری افغانستان، با انتشار یک برگه معلوماتی در مورد پیشرفت زنان در این کشور، گفته است که سی و سه درصد آموزگاران مکاتب سراسر افغانستان را زنان تشکیل می‌دهند.

این برگه معلوماتی که در صفحه فیسبوک ارگ ریاست جمهوری منتشر شده، در آن آمده است که هفتاد و هشت درصد آموزگاران مکاتب در شهر کابل را زنان تشکیل می‌دهند.

همچنین دفتر ریاست جمهوری افزوده که هم اکنون سه و نیم میلیون دختر در مکاتب افغانستان مصروف آموزش و پرورش هستند. در این برگه معلوماتی آمده که زنان در افغانستان در تمام عرصه‌ها حضور گسترده دارند و هم اکنون بیست و هشت درصد کل کارمندان وزارت معارف را تشکیل می‌دهند.
براساس معلومات دفتر ریاست جمهوری، هم اکنون هشت‌صد اداره خصوصی توسط زنان رهبری می‌شوند. همچنین در سراسر افغانستان سه‌هزار و هشت داکتر زن فعالیت دارند.

همچنین شصت و هفت زن به عنوان وکیل در مجلس نمایندگان و 240 زن دیگر به عنوان قاضی فعالیت دارند. به همین ترتیب بیشتر از چهار هزار زن در بخش‌ نیروهای امنیتی فعالیت دارند و صدها ورزشکار زن از افغانستان در سطح بین‌المللی نمایندگی می‌کنند. دفتر ریاست جمهوری می‌افزاید که چهار دختر جوان نیز رهبری آرکستر موسیقی را به عهده دارند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала