ارتش امریکا از استفاده دوباره سلاح در مقابل طالبان می ترسند

© Photo / US Army / Staff Sgt. Shane Hamannنیروهای امریکایی در افغانستان
نیروهای امریکایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سربازان امریکایی در افغانستان از استفاده دوباره سلاح علیه شبه نظامیان گروه «طالبان» به خاطر به دادگاه کشانیدن شان به جرم نقض قوانین جنگی می ترسند.

روزنامه وال استریت ژورنال در نسخه الکترونیکی خود می نویسد، باراک اوباما رئیس جمهور امریکا میخواهد قدرت نظامی سربازان امریکایی در افغانستان را به خاطر مقابله با طالبان گسترش بدهد.

این روزنامه یاد آور می شود، که از سال 2014 به بعد به نیروهای ویژه ایالات متحده و نیروی هوایی اجازه داده شده که در مقابل تهدیدهای احتمالی مستقیم به نیروهای ایالات متحده، متحدان و یا شکست نیروهای نظامی امنیتی افغانستان بالای طالبان می توانند حمله کنند و آنها را آتشباران کنند، بر اساس گزارش این روزنامه، فرماندهان نیروهای امریکایی شکایت دارند که این دستورات به وضوح مشخص نیست و به راحتی به گونه دیگر تفسیر می شود و نظامیان مورد بازپرس در دادگاه های نظامی قرار میگیرند و محکوم و مجازات می شوند.

روزنامه در ادامه می نویسد، فرماندهان تشخیص داده نمی توانند در کدام وضعیت خطر در مقابل طالبان از کدام سلاح ها استفاده کنند که خطر را دفع کنند. به طور مثال چی کار باید کرد اگر طیاره های کشفی یا بی پیلوت ما دشمن را کشف کرده باشد اما تا هنوز هیچ گونه خطر و یا حمله از طرف آنها صورت نگرفته باشد. این چنین موارد هر روز رخ میدهد، پیش از حمله امریکایی ها را مجبور می کند که با مشاورین حقوقی مشوره کنند تا از  افتادن آنها به دادگاه جلوگیری شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала