سفر هیات افغانستان به پاکستان به منظور حل تنش‌های در تورخم

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان، به دعوت سرتاج عزیز مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان، در راس یک هیات بین‌الوزارتی متشکل از مقام‌های ارشد ملکی و نظامی به اسلام آباد پاکستان سفر کرده است.

به گفته وزارت امور خارجه، آقای کرزی با عمر زاخیلوال نماینده خاص رییس جمهور و سفیر افغانستان در پاکستان، همرای اعزاز احمد چوهدری معاون وزارت امور خارجه پاکستان، در «فضای دوستانه» و با «آجندای سازنده»، برای رفع نگرانی‌های دو طرف در پیوند با تنش‌های اخیر در گذرگاه تورخم بحث کرده است.

معین سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان، در این ملاقات به تخطی‌های گوناگون پاکستان به شمول اعمار تاسیسات و پوسته‌های تلاشی در داخل قلمرو افغانستان در انگور هده، غلام خان و کوه خواجه خضر اشاره کرده است.

وی همچنین نسبت به حملات پیهم و بی‌موجب توپخانه‌یی پاکستان بالای قریه جات افغانستان اعتراض کرده است.

وزارت امور خارجه می‌گوید که هر دوجانب برای جلوگیری از وقوع مجدد تنش‌ها، توافق کرده تا یک میکانیزم موثری برای مشوره و هماهنگی مسایل مورد نگرانی دو طرف ایجاد نمایند. این میکانیزم برای ملاحظه و منظوری، به رهبری هردو کشور که قرار است در حاشیه نشست آینده سازمان همکاری‏های شانگهای در تاشکند ازبکستان باهم ملاقات نمایند، پیشنهاد خواهد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала